søndag 11. november 2012

Sokker i mariusmønster

Det hører med til sjeldenheten at det vises frem sokker på denne bloggen. Dette medfører at når jeg først har et sokkepar å vise frem er stoltheten stor. Når jeg først kaster meg rundt og strikker sokker er det da ikke så ille. Det viktigste er vel å finne et mønster man liker å strikke.  


Når man blander inn sitt favorittmønster blir sokkestrikken ikke så aller verst. Jeg må krype til korset og innrømme at dette faktisk var koselig strikk. Helt siden jeg strikket disse sokkene til mamma har jeg hatt lyst på et par sokker til meg selv i samme grønnfarge. Entusiasmen for okergul er imidlertid ny av året.


For å få ferdig sokkepar må jeg gjøre noen enkle grep. Det viktigste tiltaket er å strikke begge sokkene samtidig på rundpinne. For meg er det helt utenkelig å strikke sokker på strømpepinner etter at jeg lærte kunsten å strikke begge sokkene på rundpinne.

 
Oppskrift: Marius-sokker av Unni Søilande Dale fra Marius strikkebok
Garn: Pt5 sport
Farge: Gressgrønn (588), Okergul (516) og hvit (503)
Vekt:  92 gram
Pinne: 3,5
 
 


16 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Du har all rett til å vere stolt! :) Knallfine sokkar, og hærlege fargar.
Siri

Toril :o) sa...

Kjempe fine sokker :o)
Og kult at du har brukt andre farger enn de tradisjonelle :o)

wims sa...

All grunn til å være kjempestolt. De er knallfine. Og fargekombo'n gjør de enda finere!

håper sokkomojo'n har kommet for å bli en stund nå :O)

siwi sa...

Så kult med gult, blei noen riktig så spreke sokker! Ser at jeg må nok hive meg på og strikke to på en gang, får være mål for 2013..:)

Unknown sa...

Kjempekule sokker, spreke farger :-)

Janes hobbykrok sa...

Se der ja, de ble jo kjempefine. Koselig mønster, nå er du nok i gang med flere sokker tenker jeg.

Ha en fin søndag.

Elins Strikkeri sa...

Flotte sokker i spreke farger:))

Elisabeth sa...

Det var virkelig knæsje Mariussokker. Har slike på listen min, i utradisjonelle farger! Tusen takk for vuggeskryt!

nragnhild sa...

Fine! :)

Føler det på samme måten ang sokker, så: GRATULERER!!

Anita fra hjerterommet sa...

kjempestilige sokker!! Men hvordan går det ann å strikke sokker på rundpinne samtidig?? vet du hvor jeg kan lære dette?? Kan man gjøre det samme med votter?? Håper du ar tid å svare evnt sende meg en mail på anitapaa@online.no hilsen en som ikke har strikket en sokk i sitt liv ennå, men som er veldig klar for å prøve:)

Sissel sa...

Nydelige sokker du har strikket, skikkelige spreke farger:)

Fru Keilegavlen sa...

Du har god grunn til å vere stolt, Hanne!! Knallfine sokkar i herlege fargar! Har kikka nedover bloggen din og eg ser det er altfor lenge sidan eg var innom. Mykje flott du har laga sidan sist. Du er dyktig. Ønskjer deg ei fortsatt fin og kreativ veke.

Bente sa...

Skikkelig kule sokker! Herlige farger. Jeg skulle ønske jeg kunne strikke to på en gang. Da hadde mye vært gjort...
Ha en koselig helg!

Jackson sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Vilma sa...

ÅRHHHHHH , fantastisk grøn farve :-)))

Ruth sa...

Flotte!