lørdag 9. mars 2019

Ingen Dikkedarier Cardigan

Her går det så det suser med strikkingen om dagen. Siden siste innlegg har en av mine eldste ufoer utrolig nok blitt ferdig. Denne begynte jeg på i oktober 2017 så nå var det gøy at den endelig ble ferdig. 

Jeg hadde nok ikke begynt på dette prosjektet igjen på grunn av arbeidsmengden. Det tar jo litt tid når den strikkes frem og tilbake, og en blir litt lei av vrangmaskene. Når det er sagt er jeg veldig glad for å ha strikket den og har bodd i den siden den ble ferdig. Dette blir nok et mye brukt strikkeplagg fremover. Det kommer ikke så godt frem på bildene ser jeg, men stolpene er veldig pene på denne. Stolpene strikkes på underveis noe som er veldig kjekt.

Skulle jeg gjort noe annerledes hadde jeg nok hatt lommene litt høyere oppe. Jeg ble litt for ivrig og strikket litt for langt før jeg lagde lommene. Kunne jo rekt opp, men det var uaktuelt. Hadde jeg begynt å rekke opp hadde nok hele prosjektet strandet. Motivasjonen var ganske laber fra før så turte ikke å utfordre den skjebnen.


Når en først er i garnslankemodus er det jo også kjekt at vekten på denne kommer i årets regnskap. Jeg bruker å regne opp kun etter at hele prosjektet er ferdig så selv om jeg hadde begynt på denne før dette året blir den med som en del av garnslankingen 2019. Mye av denne er strikket i år også. Begge ermene og en god del av bolen (et godt stykke ovenfor lommene) er blitt strikket i år.


Jeg har strikket denne i Finullgarn og Plum. Det at jeg hadde kjøpt så fint garn til prosjektet var en av hovedmotivasjonene til å få ferdig denne. Jeg synes det er ekstra stas å tenke på at jeg har strikket den selv i garn med god kvalitet. En vet hva en får da. Det føles veldig godt å ha ferdigstilt denne altså.

Sånn ellers holdes strikkemojoen i gang. Har enda et ferdig prosjekt jeg må vise dere snart, og flere på pinnene. Nå er det vekselstrikk som gjelder. Jeg har rett og slett for hyggelige prosjekt på pinnene så greier ikke å holde meg kun til et prosjekt.

Oppskrift: No Frills Cardigan av PetiteKnit
Størrelse: Medium
Garn: Rauma Finullgarn og Rauma Plum
Vekt: 590 gram. 436 gram Finull og 154 gram Plum.
Pinner: 3,5 
Farger: Finull farge 4197, Plum farge 97 

Ravelry

7 kommentarer:

Grete sa...

Den ble så fin, Hanne 🧡 Gratulerer med fabelaktig ufo-opphenting 👏

Barwitzki sa...

Fantastisk jakke, nei det er en frakk - Mantel - SUPER.
Deilig fargen og så fint garnet. Jeg mener passer perfekt og lengden er nydelig.
Jeg ser meg selv, jeg har alltid mange prosjekter på pinne og i hodet :-))
Og det er såååå fint er ferdig en stor stykke. Gratulerer deg veldig mye.
Hilsen fra Viola. God søndag.
Takk for mange vakre bilder.

Brit Strikkenerd sa...

Hurra for alle Ufoer som blir ferdig. Gratulere til deg for flott jakke, nydelig farge <3

Bodil sa...

Den var flott, og så fin farge du har brukt :) Kjekt når eit så stort prosjekt blir ferdig. Den blir fin å bruka framover :)

Monstermønster sa...

Gratulerer med ferdig! Finull og Plum sammen hørtes veldig bra ut, det blir en holdbar og fin jakke. Og klapp på skuldra for å ha fullført et tålmodighetsarbeid! Flott resultat ble det.

Line Kristine sa...

Det er en god følelse når en endelig blir ferdig med noe som har tatt sin tid. Kjempefin cardigan! Og du kler den fargen veldig godt :)

Marit Johanne sa...

Det var en flott jakke, i en nydelig farge. Den forstår jeg du gleder deg over å bruke.