torsdag 29. juli 2010

Heklet bestermorruteteppe

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det. Jeg har forsømt mine blogglesere en stund nå, men jeg får håpe ikke alle har flyktet fra bloggen min på grunn av denne pausen. Årsaken til at jeg har hatt en pause er at jeg har holdt på med et stor prosjekt på hobbyfronten. Nemmelig et bestemorruteteppe. Nå er det en stor glede at jeg endelig kan vise det frem til mine kjære lesere. Jeg skal ha dette teppet til pynte/slumreteppe på stuen min.

Oppskriften er hentet fra dalegarns tilbehør hefte 214.
Størrelse: Jeg har heklet 9x7 ruter. Rutene er på 17x17cm. Hele teppet måler 105x155.
Heklenål: 4,5
Garn: Smart (siden jeg har suplert med garn underveis vet jeg ikke helt sikkert hvor mange nøster som gikk med, men det gikk med ganske mang flere enn det står i oppskriften).
Farger: Hvit, lilla, brun/beige, mørk lilla

Jeg er utrolig fornøyd med resultatet, og nå håper jeg ikke jeg har mistet alle mine lesere på grunn av denne pausen. Nå når jeg har fått ferdig dette prosjektet håper jeg på litt mer produksjon på hobbyfronten, noe som betyr hyppigere oppdatteringer på bloggen.

35 kommentarer:

Beate sa...

Wow! Kjempe flott teppe!! Blir nok en gang mint på at jeg snart må få lært meg å hekle..

Tebasile sa...

Såå fint og for et stort arbeid. Men det er en herlig følelse når man orker fullføre et slik flott teppe.

Nitus sa...

Jeg forstår godt at du er fornøyd med teppet for det ble kjempeflott.
Likte så godt fargene du har brukt også.
Ha en fin dag.

Veronica sa...

Veldig veldig fint!! Er du med på SWAP hos Olava? :)

Kath sa...

Kjempefint teppe!Helt i "mine" farger :) Ønsker deg en fortsatt god sommer!

iris sa...

Du er helt rå min venn.
Teppet var helt nydelig. Åsså de fargene da, mmmmmm.
Du inspirerer meg faktisk til å gjøre ferdig mitt eget slike teppe.

Veronica sa...

Tenkte på denne: http://olavas.blogspot.com/2010/06/pamelding-og-regler-for-bestemor-swap-o.html :)

Vilma sa...

Så blev det færdigt Hanne , og hvor er det fantastisk . :-)

Silje sa...

WOW!!!! Fantastisk stykke arbeid da, du er bare knallflink!! Og tålmodig ikke minst.

Nydelig var det!

Linn sa...

nydelig teppe, og fargene er kjempeflotte!!

LivM sa...

Teppet ditt ble aldeles lekkert. Nydelige fargekombinasjoner!

Judith sa...

Imponerende!!
Skulle gjerne hatt en sånn tålmodighet. Fine farger!

Snuppesnella sa...

Aldeles nydelig teppe !!! Åååå for noen flotte farger du har valgt !

Kjempearbeid ! Verdifullt ! Har du heklet rutene i sammen, skal tro ?

Nora sa...

Så utrolig nydelig teppet ditt ble!

(må lære meg å hekle...)

minon sa...

Kjempeflott teppe du har heklet. Nydelige farger og litt av et arbeid!! Gratulerer!

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg teppe!! Dette har du all grunn til å vere stolt av!

sipusa sa...

nei den som venter på noe godt venter ikke for lenge;-)
kjempeflott teppe, nydelige farger, jeg er imponert og sikler *bittelitt*;-D

Daria sa...

ah så flott den ble,ja dette var absolutt verd å vente på å se:)

GURO sa...

utrolig flott...nydelig farger.. holder fortsatt på med mitt jeg

Rapunsel sa...

... og jeg har tatt på det! Lallala
Det ble helt nydelig og så fint laga!

Siren sa...

Så nydelig det var! Kjempefine farger du har valgt!

Ruth sa...

Kjempefint teppe! Likte godt fargane. Var nok mykje arbeid på det ja!

Felisi sa...

For et lekkert teppe! Herlig fargekombinsjon. Jo flere tepper jeg ser, jo flere får jeg lyst til å begynne på selv...

Brit Strikkenerd sa...

Om du har hatt bloggpause så må jeg si du har utnyttet tiden godt -fantastisk flott teppe!!
Og veldig topp at du er tilbake i blogglandet igjen:)

strikkedilla sa...

Nydelig farge på teppet ditt. Det ble skikkelig fint. God sommer videre til deg.

Elisabeth sa...

Bare herlig rett og slett! Nydelige farger også :)

Unknown sa...

Utrolig lekkert teppe. Og i følge antall kommentarer før meg så har du definitiv ikke mistet lesere :-)

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelig teppe du har laget. Har en plan om å lage noe tilsvarende, men akkurat nå strikker jeg på to av det lette slaget.. :P

Kjempekoselig blogg du har og jeg er imponert over alt det flotte du lager. Mange flotte tips og plagg her, så jeg tar gjerne turen tilbake. Har lagt deg til i blogglisten min - håper det er ok?

Ha en fin mandag! :)

Hage og Foto entusiast sa...

Nyyydelig. LIker fargevalget ditt veldig godt. Elsker lillatoner. LItt av et tålmodighetsarbeid hva??

wims sa...

Det var et av de fineste hekleteppene jeg har sett på lenge. Fargesammensetningen er bare helt skjønn. Det hadde forresten passet perfekt her i mitt hjem ;O)

Elins Strikkeri sa...

Superfint teppe i flotte farger, ja litt av ein jobb du har gjort:))

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hvor er dit tæppe blevet flot, dejlige farver!!
stine:)

Lisbeth Bula sa...

Veldigpent teppe!!!
32 kommentarer på en post?! Jeg blei grønn av misunnelse og tenkte at du går deg vill i dem alle, s jeg kan like godt la være. Men teppet var for pent til å overses på den måten:-)

Liv sa...

Nydelig teppe i lekre farger!

Johanne Brekkevold sa...

Det teppet kommer du pg kommende generasjoner til å ha glede av:)