torsdag 12. august 2010

Ballong bukse

Her strikkes det mye om dagen. Ikke alt like vellykket, men allikevel: det strikkes. Siden ikke alle strikkeriene er til å vise frem på bloggen må jeg spare litt på de plaggene jeg kan vise frem. Denne buksen har derfor vært ferdig en stund før den ble blogget.

Denne buksen var et restegarn/strikk fra lageret prosjekt. Buksen er strikket i str 1 år, men jeg synes den ble stor jeg da, så den passer nok til en liten toåring også. Buksen skulle egentlig bli en ekornbukse, men jeg fant fort ut at jeg måtte strikke i striper i stedet, for å få brukt opp mest mulig garn. Jeg har sydd i strikk i vrangborden på føttene for den ble så vid. Det er to hullrader på to forskjellige plasser i linningen på buksen. Da kan man flytte strikket ettersom barnet vokser, og buksen varer lengre. Som bånd i hullradene brukte jeg strikk.

Oppskriften finner dere: HER
Pinne str: 4
Garn: Smart
Til denne buksen gikk det med 185gram garn. Jeg er veldig fornøyd med at jeg ble kvitt så mye smart garn på en gang.

Denne går forresten rett i gavekassen.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, for ei tøff bukse! Og så skjønne de hvite sokkene var.
Det er godt man kan glede andre med noe man er god til sjøl! Det gleder nok mer enn mye annet...

Mette sa...

Den såg ut til å vera deilig over magen. Godt med slik lang ribbekant.

Vilma sa...

Det er heller ikke alt jeg viser på min blog...:-) Noget er mere velegnet end andet. Dine bukser er utrolige søde , jeg har selv 'bukse mani' for tiden ,så tak af hjertet fordi du linker til opskrift. Klem :-)

Unknown sa...

Kjempefin bukse :-)

Wenche/chawo sa...

Så flott bukse du har strikket.

Sissel`s syglede sa...

Åhhh, denne var kjempefin. Så utrolig fint det var med striper. Jeg hadde slike bukser til barna når de var små. Er så utrolig godt å klè på de gode varme plagg om vinteren.
Ha en strålende helg.
Klemz fra Sissel.

Rapunsel sa...

Stilig!

Frihet sa...

Flott bukse!!

strikkedilla sa...

Veldig flott og praktisk bukse. Deilig når man får brukt litt restegarn.

Fru Keilegavlen sa...

Flott bukse i nydelege fargar!!

Veronica sa...

Deilige bukser da gitt! Flotte farger er det også!!:) Takk for hyggelig hilsen, jeg brukte 3 av de store garn-nøstene på puffen;)

Sigyn sa...

kjempekul bukse!! så gøy med ballongbukser på småttiser :)

mimouna sa...

Tøff ballongbukse, og så kjekt å få brukt opp restegarn. Lurt med to hullrader, det er supert med klær som "vokser" og kan brukes lenge.

Jane sa...

Hei Hanne. Og takk for hyggelig besøk i bloggen min :)
Her har det skjedd litt siden sist jeg var på besøk. Det teppet...Fy så stilig!!!
Kul ballongbukse og! Jeg liker sånne bukser med lang vrangbord.
Ha en fin dag, og etterhvert en god helg :) Klem.

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott bukse i friske fine farger:))

Elin Osa Søreng sa...

Åhhh, såå smart! Med to hullrader på vrangborden!!! Det skriver jeg bak øret til neste buksestrikking! Buksa blei superfin!!!! Takk for link- jeg lagrer den :o)
Ha en flottfin uke, klem fra Elin

Muffin sa...

Veldig fin ballongbukse!

Tani sa...

Du, for en tøff bukse, og ikke minst knall-god idè for restegarn strikk!! Ha en flott uke videre.

Siren sa...

Av en eller annen grunn har jeg ikke fått med meg denne buksen her - utrolig fin!!! Var det det at den var for vid eller for lang som gjorde at den var stor for størrelsen? Skal få strikket ei bukse til snuppa nå i høst, og er litt på utkikk etter det riktige mønsteret:) Klem fra meg!

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon