fredag 22. oktober 2010

En sjeldenhet

Nå skal jeg vise frem en aldri så liten sjeldenhet her inne på bloggen, nemmelig sokker. Sokker er kanskje ikke sååå sjeldent her inne, men herresokker det er sjeldent. Disse sokkene er det ingen ting spesielt med egentlig ikke, men jeg må vise dem frem allikevel for de for jeg lærte meg faktisk noe nytt da jeg strikket disse.
Garn: Pt 5 sport
Farge: Blå
Størrelse: mega stor herrefot
Pinner: 3,5

Jeg må også få presisere at jeg har sydd i hæl forsterkning på sokkene også.

Nå over til det nye jeg har lært meg, tamtatata.
Strikke ett par samtidig på rundpinne. Veldig kjekt å få ferdig begge sokkene samtidig altså. Anbefales virkelig for dere som sliter litt med sokk nummer to slik som undertegnede gjør. Da blir det rett og slett ingen sokk nr 2.

Disse går i gavekassen.

15 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Fine og gode sokker i frisk farge!!Ha ein god dag:))

Meta sa...

Genialt! Det må jeg teste ut når armene tillater meg å ta i strikkepinnene igjen. Jeg har nemlig noen enslige sokker liggende.

Ønsker deg en herlig og kreativ helg!:)

sjante sa...

Så flink du er som lærer nye ting, tror nok at skal jeg strikke sokker så MÅ jeg lære den teknikken. Merkelig det der hvor gørr kjedelig nr 2 er

Brit Strikkenerd sa...

Jeg og MÅ lære dette med å strikke sokker på rundpinner. Sikkert enkelt , men jeg er en veldig konkrettenkende person og trenger veiledning ved å SE på. Må komme meg på et strikketreff tror jeg hvor jeg kanskje kan treffe noen orakelstrikkedamer.

Unknown sa...

Vet ikke helt hva jeg skal gratulerer mest med, ny teknikk eller herresokken i mega stor størrelse :-)

Vilma sa...

Den teknik , jeg er for dum til at lære den , har prøvet mange gange , det hænger ikke fast!! Og nu har du ingen undskyldning længere for IKKE at strikke sokker når du kan strikke hele 2 på een gang !!! Jeg er misundelig er jeg.:-)))

Klem Vilma

Torunn sa...

Så smart!! :D

hobbyvenn sa...

Så flink du har vært. Strikke begge sokkene på en gang er både praktisk og lurt.

Rapunsel sa...

Hå hå!! Enda en ting du kan lære meg!!

elin65 sa...

Kjempelur teknikk som jeg gjerne vil lære meg. Alltid drygt å starte på sokk nr 2. Koselig blogg du har.

Elisabeth sa...

Greit å av og til gjøre ting man kanskje ikke er flinkest til, da får man bevist hva man egentlig kan :) Synes det ble fine sokker, og en perfekt gave...

Daria sa...

så smart det må prøves:)

LindaE sa...

Wow! Eg har rett og slett ikkje våga meg til å prøve den teknikken med to sokkar på rundpinne..

Fidus sa...

Gratulerer med sokker i flott farge! Morsomt å lære seg en ny teknikk, praktisk! Ha en flott helg!

Marte sa...

Så fantastisk lurt!! Jeg har strikket sokker til alle herrene i familien i år, og det er nesten frustrerende å tenke på hvor mye fortere det kunne ha gått :P
Hvor lærte du deg denne teknikken? Ligger det ut på nettet kanskje? :)