lørdag 14. juli 2012

Kosmea

Da er det på tide å blogge litt igjen. Jeg synes det er veldig morro at flere av dere kommenterte det forrige innlegget om garnstoppen min. Det motiverer meg til å fortsette, og det inspirerer meg til å fortsette å dele mine erfaringer og oppdatteringer. Apropo garnstopp så kan jeg jo i samme slengen ta med at siden sist har jeg vært ut på reise og bestått min kanskje største garnstoppprøvelse i løpet av året. Staheten lenge leve sier nå jeg, det ble heldigvis ikke med noe garn hjem til lageret og jeg kan puste lettet ut. Motivasjonen for å nå mitt mål var også denne gangen større enn å falle for fristelsen.


Jeg fortsetter også med mitt vottemaraton. Jeg har perioder der jeg er helt på vottekjøret. Morro er det jammen meg også. Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg skal legge opp til et nytt par allerede i morgen, det har jo tross alt gått to uker siden jeg strikket votter sist. Er nesten slik at man får abstinenser.


Dette vottemønsteret heter Kosmea og er hentet fra Solveig Larssons bok som jeg tidligere har snakket varmt om i bloggen (her og her). For nye lesere heter denne boken Solveigs vantar, og er som et votteleksikon å regne i mine øyne. 


Disse vottene er også strikket i finull på pinne 2,5. Til disse vottene gikk det med 62 gram garn. Jeg valgte å ha en kontrasfarge på bården nederst. Synes det frisket opp vottene. Litt gult er jo faktisk ganske fint og jeg skal si det selv. Og dette kommer fra selveste frøken anti-gul, helt utrolig. På borden strikket jeg en omgang vrang, en omgang rett og en omgang vrang. Deretter strikket jeg fire omganger rett før jeg begynte på mønsteret. Etter at mønsteret på borden var ferdig strikket jeg til hele borden var 6 cm. Så begynte jeg på hovedmønsteret.

Disse vottene går inn i min egen vintergarderobe. Jeg ser jo at den garderoben allerede er av en bra størrelse, men en frossen dame som meg trenger jo også mye ull i vintergarderoben. Kjenner jeg meg selv rett kommer den også til å øke ytterligere, også på vottefronten. Kan jo tenkes at noen av mine nærmeste er heldige å får et par også da, men jeg er ganske så ivrig på å beholde vottene selv om jeg synes de blir lekre.

Ravelry

5 kommentarer:

wims sa...

Her detter det inn det ene lekre votteparet etter det andre. Knallfine og herlige farger

Elins Strikkeri sa...

Nydelige votter du har strikka!! Fortsatt god sommer:)

Daria sa...

så fine:)

Stine sa...

Kjempe nydelige votter! :)

LivM sa...

Nydelige votter og du har valgt flotte farger til dem. Jeg startet i alongen på Ravelry, men nå har jeg falt litt av. Kommer sterkere tilbake senere!