søndag 16. november 2014

En ny vottefavoritt

Nå er jeg endelig i en god strikkeperiode igjen. Jeg hadde visst fortrengt hva jeg liker å strikke og da er det jo ikke rart en får dårlig strikkeselvtillit. Det som har fått trenden til å snu er vottestrikking. Jeg har nå funnet nok et flott vottemønster som gir meg skikkelig strikkemotivasjon.


Ei venninne av meg har hatt storproduksjon på disse vottene og jeg forelsket meg fort i disse vottene da jeg så hvor flotte hennes ble. Det er imidlertid en stund siden jeg kjøpte oppskriften. Jeg har rett og slett somlet med å prøve den ut, noe jeg ikke skjønner hvorfor nå når jeg har prøvd oppskriften. Dette var et veldig flott mønster med få lange fargeskift (kun ett faktisk).


På grunn av en liten skjønnhetsfeil velger jeg å beholde disse vottene selv. Er skikkelig lei meg for det (NOT). Må bare forberede dere på at dere får nok se disse vottene i flere farger fremover. Jeg er helfrelst og er straks ferdig med par nummer to.


Garnet som vottene er strikket i er 3-tråds fra rauma. Et kjempe flott vottegarn. Godt å strikke med og resultatet ble bra. Jeg skal helt klart handle inn litt mer av det garnet for det er kjekt å ha liggende i lageret. Vottene er strikket i damestørrelsen og de ble perfekt for en liten/medium damehånd. Tommelen var ikke alt for lang heller noe jeg synes er et stort pluss. Enkelte votteoppskrifter har så alt for lang tommel. Til et par votter gikk det med et nøste av bunnfargen og ca et halvt nøste av mønsterfargen. 

Oppskrift: Rauma LVS-1, Strømper og Sokker Votter og Vanter Luer, Pannebånd og Skjerf. Design 5
Garn: Rauma 3-ply strikkegarn - 3-tråds
Pinner: 2,5 og 3
Farger: Oker 146 og hvit 101


21 kommentarer:

Huldr sa...

Disse falt jeg for, altså! Herlige farger du har valgt også :)

Monstermønster sa...

Deilig fargevalg! Heia votter!

Og det er godt å finne strikkelysten igjen, jeg har slitt litt med mye feilprosjekter i det siste, og det spiser motivasjon, gitt...

reSIRIkulert sa...

Ja, kva skal eg seie...? Eg har jo ikkje lyst å fortelje om mine rillestrikka votter, frå Nøstebarn, når eg ser desse flotte vottane.... Og, det var jo utruleg synd (not)at du må ha desse sjølv ;)
Nydeleg strikk, og bra at strikkegleda har kome attende!
Siri

Bundingen sa...

Lekre votter! Fint mønster og godt fargevalg! Jeg ser gjerne flere par....

Fortsatt god søndag fra Ingunn

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så nydelige votter og så flott mønster. Og så viktig å strikke noe man har lyst til å strikke!! Fortsett med det Hanne!!! God søndag kveld!!

Elisabeth sa...

Nydelige votter! Vottestrikk er morsomt også :)

Ull verdt sa...

Fine votter og deilig fargekombinasjon! Votter uten lange fargeskift er absolutt å foretrekke :)

Kort og Søm sa...

Kjempe fine votter du har strikket :)

LisaM sa...

Nok en gang nydelige votter hos deg! Du er så flink!
Etter min mening ett helt perfekt fargevalg, som kler vottene godt.
Heldige deg som har nye votter:)

Birgitte sa...

Nok et fint vottepar fra deg! Kjekt at du har funnet prosjekter som gir deg strikkeglede:)

Line Kristine sa...

Kjempefine votter! Likte godt den fargekombinasjonen :)
Noen ganger får man litt (eller kanskje mye?) dilla på å strikke en ting eller evt. et mønster. Da blir det mange varianter av det. Men det gjør jo ikke noe :)

Unknown sa...

Nydelige votter, Likte godt at du har en utradisjonell farge. Dvs den er vel ikke det, sånn egentlig. Men ikke de vanlige man ser. Gleder meg til å se flere fra deg.
Ha ei flott uke.

Rigmor sa...

Så nydelige vanter du har strikket :) og en flott farvekombinasjon - nydelig!

Jane sa...

Kjempefine, og nydelig farge... Disse må jeg jammen sjekke ut litt nøyere :)

Ellen Kristin sa...

Kjempefine votter:) Liker veldig godt votteoppskrifter uten lange fargeskift.

Janes hobbykrok sa...

Enig - det mønsteret var kjempefint. Uvanlig fargevalg, men det ble jo fint.

Bodil sa...

Nydelege vottar i eit flott mønster. Og så fine fargar du har valt.

Aleksandra above the Arctic Circle 69° 40' 33" N, 18° 55' 10" E sa...

Kjempefine votter med fine farger ☺

Beate sa...

Kjempe fine! Og jeg elsker fargene!!

Daria sa...

De ser nydelig ut:)

Martine sa...

Nydelige votter! Elsker kombinasjonen av gult og hvitt i mønsterstrikk :) Kjekt at du fikk beholde dem selv da ;)