tirsdag 30. juni 2015

Tøffing-bukse

Her får symaskinen fortsatt kjørt seg, og jeg lærer stadig noe nytt. I går var jeg på stoff og stil og fikk kjøpt inn mye fint stoff som jeg gleder meg til å sy plagg av. Det første plagget sydde jeg i dag. En av tingene jeg har hatt veldig lyst til å lære meg å sy er baby/barnebukser. Synes mange av de er så søte også er det kjekke gaver. Så i dag kastet jeg meg rundt og sydde min første bukse. 


Jeg synes dette ble en riktig så fin prøvelapp skal jeg være helt ærlig. Jeg kommer nok helt klart til å sy flere slike bukser.

Oppsriften heter tøffing-bukse og er hentet fra boka "Heilt spesiell og jubel" av Kristin Thorsnes og Ane Sund. Veldig mange fine oppskrifter i den boka, også er det veldig greit med litt syskole først i boka for slike som meg som ikke er så drevne. Gjorde litt min egen vri på påsying av kantebånd, men det fungerte da ganske greit det.

Stoffet er kjøpt på stoff og stil.

Nå sitter jeg og funderer på hva det neste prosjektet blir. Tror faktisk det blir et prosjekt der jeg skal bruke pinner og ull jeg gitt. Uansett hva det blir så blir ikke symaskinen ryddet bort riktig enda, for dette har jeg fått skikkelig smaken på altså.

6 kommentarer:

Bundingen sa...

Tøff bukse! Klart du må sy mer!

Fortsatt god sommer!

Klem

LindaE sa...

Veldig stilig bukse! Sying er gøy, men eg synest det krev litt overskot og god tid:-) God sommar!

LisaM sa...

Den ble jo kjempefin! Så flink du er!:) Barnebukser vil jeg lære å sy også, det er jo så fint sammen med strikket vest/genser/jakke:)
Kanskje til vinteren....;)
Ønsker deg en finfin sommerdag, håper solen skinner hos deg også:)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så morsomme bukser!!! Du er så flink!!! Og kan du kombinere strikk og sying da er det jo nærmest perfekt!!

Ruths datter sa...

Stilig. Rett og slett.

Elisabeth sa...

Flott bukse, uten tvil godkjent :)