lørdag 10. september 2016

Vintageromper

Er det noe som er søtt til babyer og barn så må det være rompere. Jeg har prøvd noen ulike oppskrifter på rompere nå. Jeg strikket blant annet en tidligere i år, men jeg ble liksom aldri helt fornøyd med den. Da jeg ble mint på ministrikk sin vintageromper var jeg imidlertid solgt.


Denne var kjapp og grei å strikke. I iveren av å starte på et nytt prosjekt så leste jeg ikke oppskriften godt nok til å se at den skulle sys sammen i sidene før det var for sent. Jeg hadde nok valgt å strikke rundt i stedet hadde jeg oppdaget dette tidligere. Når det ikke ble gjort så trøstet jeg meg med at det var sikkert liksågreit å sy sammen i sidene for å hindre at romperen siger.


Jeg falt sånn for strukturen i mønsteret. Enkelt, men veldig effektfullt mønster. Jeg ville at romperen skulle strikkes i litt pusete garn da jeg trodde det ville gjøre den ekstra skjønn. Valget falt på drops alpakka som jeg hadde liggende i lageret. Stroppene ble litt slamsete i det garnet så jeg valgte å sy to sømmer i kantene på hver av stroppene. Sømmene hjalpt veldig og nå tror jeg at stroppene passer perfekt i forhold til størrelsen. Om stroppene blir for kort er det bare å rekke opp sømmene.


Jeg har virkelig  fått sansen for Ministrikk altså. De har veldig mange flotte mønster. Jeg satser på å få strikket noen flere av mønstrene deres. Har allerede et Ministrikkprosjekt på pinnene som forhåpentligvis blir ferdig en gang.

Oppskrift: Vintageromper fra Ministrikk 
Garn: Drops alpaca
Pinner: 3,5

Ravelry 

4 kommentarer:

Monstermønster sa...

Supersøt! Det er noe sjarmerende med dise gammeldagse plaggene.

Hanne sa...

Den ble nydelig!
Pludrehanneklem

Elisabeth sa...

Kjempefin! Jeg ser så mye fint til baby for tiden, og har lyst til å strikke alt 🌸

Gerd sa...

Jeg strikker min første Vintageromper. Er ferdig med bakstykket og starter på forstykket. Er i tvil om jeg først skal strikke 20 pinner mønster før jeg begynner å øke i sidene, eller skal jeg starte å øke med en gang?
Veldig takknemlig for svar😊