søndag 7. april 2019

Selbuvotter design 3

Jeg er jo over gjennomsnittet glad i å strikke votter, og det kommer nok til å bli mye votter som vises frem på denne bloggen dette året. Jeg har planer om å teste ut en del votteoppskrifter som jeg aldri har strikket før, for det er jo så utrolig mange flotte mønster der ute.

Denne gangen har jeg også prøvd meg på en nytt mønster. Det er faktisk et mønster fra mitt favoritt oppskriftshefte fra Rauma. Er helt utrolig at jeg ikke har strikket dette mønsteret før, så det var jammen på tide.


Disse vottene var morsomme å strikke og jeg likte resultatet. Jeg kommer nok til å strikke flere slike altså. De er strikket i en annen favoritt 3-tråds fra Rauma. Jeg kommer til å gjenta dette med Selbuvotter i 3-tråds til det kjedsommelige i år altså. Den kombinasjonen er og blir en favoritt her hos meg, og jeg har masse 3-tråds igjen i lageret. Jeg lover at det kommer flere mønster også, selv om det garantert kommer flere Selbuvotter. Jeg har et ferdig par liggende, og to nye på pinnene (som ikke er selbuvotter).


I forhold til garnslankingen så nærmer jeg meg 3 kg garn slanket opp i år. Det blir nok litt småprosjekter fremover, men alle monner drar.


Oppskrift: Design 3 fra LVS-1 Raumagarn
Garn: 3-tråds fra Rauma
Farger: Blågrønn (184) og hvit (101)
Pinner: 2,5 og 3
Vekt: 67 gram

Ravelry


4 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Flotte votter! Du har det nok med votter som jeg har det med sokker :) Jeg blir aldri lei av å strikke sokker. Og jeg har et stort lager av sokkegarn som skal slankes. Så flink du er som allerede har brukt 3 kg garn i år! Gleder meg til å se flere votter :) Det er så mange av mine gamle bloggvenner som ikke er aktive lenger så jeg måtte lete opp noen som var i aktivitet, morsomt å se hva andre lager. Jeg har blitt følger av bloggen din.

Bodil sa...

Flotte vottar du har strikka :) Gler meg til å sjå mange fleire fine vottemønster framover. Kjekt når lageret minkar.

Barwitzki sa...

Ja, et riktig fint mønsteret. Jeg liker også.
Gleder meg å se mer... votter... her. Masse glede med strikke for deg.
God uke.
Hilsen fra Viola

Anita Halle Larsen sa...

Flotte votta!E elsker også strikke votter.Trodde e ikke skulle få til Selbu for et år siden,men no har det jammen blitt mange par haha.Disse du strikket her e kjempeflotte!