torsdag 2. juli 2009

Ferdig bestilling

Da er jeg ferdig med hele bestillingen jeg tok på meg. Både jakke, tøfler og kjole er ferdig. I går da jeg gjorde ferdig kjolen var jeg så minsfonøyd etterpå at jeg måtte bare legge den bort fra mitt åsyn. I går syns jeg den var så trang i halsen. I dag tok jeg mot til meg og skylte den opp, og fikk strekt den litt. Da ble det mye bedre, så nå ligger den til tørk i solen.

Der er resultatet. Liker fargen kjempe godt. Har strikket en likedan tidligere, men da haddejeg på en blomster. Synes det gjorde seg veldig, men mottakeren ville ikke ha blomster så da får det bare være. Oppskriften er fra nøstebarn, men jeg gjorde om litt på størrelsen ifht den opprinnelige oppskriften. Håper mottakeren blir fornøyd.

Ellers har jeg mange påbegynte prosjekter nå. Legger ut et bilde av dem også

Mitt første par med sokker som er strikket fra tåen og opp. De blir litt store, så får se om de blir gave eller ikke. Selbu votter i lilla og hvit til meg selv. Tå-opp sokker, og mitt første par med russesokker i lilla og brun.

Jeg har også laget meg en plan i forhold til julegavelaging i år. Planen går ut på at annen hvert prosjekt jeg strikker skal være en julegave. Har mangegode ideer så jeg tror det blir bra. Blir nok litt mindre innlegg fremover da siden jeg nesten ikke kan avsløre julegavene før etter julaften.

6 kommentarer:

M sa...

Flott kjole! Så flink du er som strikker sokken tå opp. Har ikke turdt å prøve det enda.
Ha en fortsatt god sommer!

Ruth sa...

Søt kjole!

Line Kristine sa...

Høres ut som en lur plan i forhold til julegaver! Glad det er flere enn meg som har begynt å tenke på julegavene allerede, jeg. Alle strikkere vet at det lønner seg å begynne i god tid, men føler likevel at folk flest syns jeg er litt gal som tenker jul allerede nå ;)

Rapunsel sa...

Kjolen ble da fin ,lell:)))
Og alt det andre spennende du har starta på!!
Synes at Selbu-votter er så fint men ser for meg at det krever for mye konsentrasjon for øyeblikket.
Du er kjempeflink,Hanne!!

Ajende sa...

Så fin kjole.Og mye lekkert babystrikk du hadde på siden din. God sommer

Nena sa...

Fin kjole!! Godt å se det er flere som har mange prosjekter pågang!! Tåopp sokker har jeg prøvd meg på engang - tåen gikk greit, men jeg ga opp når jeg kom til helen! Kanskje jeg skal rote i kurven å prøve på nytt!! Ønsker deg en fortsatt fin sommer med mange krestive dager!!!