onsdag 28. oktober 2009

Juleforberedelser

Juleforberedelsene her i gården har vært i gang siden i sommer, det vil si juli. Nå har imidlertid julen også kommet i butikkene. Etter tips på hobbyboden har jeg anskaffet meg et julehefte i år. Valget falt på familiens julehefte. Det kjøpet angrer jeg definitivt ikke på. Det var utrolig mye fint der. Jeg har allerede gjort unna et prosjekt fra heftet og har et annet på pinnene.
Synes disse julekulene var så søte. Oppskriften var tatt fra familiens juleideer hefte. Blir nok flere av disse så får vi se hvilke juletre de havner under til jul.

Jeg har også gjort ferdig en årelang UFO. Hele fire år har den ligget i en pose urørt. Det er kanskje forståelig når en ser det forferdelige garnet den er strikket i.

Nå er fluffyteppet ferdig, og katten Isak stilte frivillig opp som modell. Teppet blir nok et dukketeppe tenker jeg. Det er deilig med at som er unnagjort, til og med slike forferdelige UFOer som denne.

16 kommentarer:

Britaiskogen sa...

Strikkede julekuler..hmm, ja hvorfor ikke? De ble jo riktig søte, da.

Vibekes lille ullne sa...

Juli er tidlig for juleforberedelser! Har akkurat begynt på noen gaver, og har aldri vært tidligere ute! Julekulene var fine, men teppet så litt ekkelt ut å ta på? Helsyntet? God kveld :)

Hobbymegher sa...

Gratulerer med ferdig ufo!!!
:0)

gyldenkron sa...

Hehe, katten så fornøyd ut med teppet.
Juleforberedelser er koselig, fine kuler

Hannes hage sa...

Så utrolig skjønn julekule! Delikat, vakker og anneredes. Super julegave! Og teppet ser jo ut til å falle i riktig god smak hos den skjønne pusen.

AnitaK sa...

Jøss, strikket julekule, du...den bladde jeg tydeligvis pent forbi... må se litt nøyere på bladet mitt etterhvert skjønner jeg... Teppet var morsomt, mer som en kuriositet, men du, de selbuvottene i forrige innlegg var fiiine altså...

Margrethe sa...

Ja det er vel på tide å starte juleforberedelsene nå. Har nok begynt så smått jeg også...
Ha en fin dag!

Tino sa...

Så søt julekule!Det juleheftet må jeg kjøpe, så det var flere som anbefalte det. Synes det er koselig å holde på med slike forberedelser utover høsten (er jo passe "julete" jeg da ;)
Ser ut som Isak storkoste seg på teppet, kanskje det må bli kattens?

Ha en fin kommende helg, klem :)

Beate sa...

Det bladet har jeg og kjøpt. Mye fint der, så spørs det bare hvor mye jeg rekker å lage..

Lene sa...

endelig er det "lov" å begynne med juleforberedelser. Utrolig fin julekule.

Anlen sa...

Søte kuler! Teppet er jo litt kult? Godt å bli ferdig med ufo-prosjekt i alle fall!

Torills blogg sa...

For meg kommer Jula som på Kjerringa, brått er den der i år også. Flott kule, slike må jeg og prøve. Har kunn heklet julekuler en gang for lenge siden :)
Ha en fortreffelig helg

Fidus sa...

Så søte julekuler! Nyt søndagen!

Brit Strikkenerd sa...

Søte kuler:) Har heftet og har lyst å prøve meg på porsjektet:)

BellaDonna sa...

Søte julekuler, stilig "katteteppe":)
Selbuvotter er inn om dagen, nydelig!

Marit sa...

Sikker på at pus gir fra seg det der? ;)