fredag 6. november 2009

Kakepynting og retrokjøkken

I går bakte jeg kaker og i dag har jeg pyntet de.


Den første kaken er en gulrot kake. Det synes jeg er så deilig. Gleder meg til å spise den.
Sjokoladekake er også en standard som hører med. Denne godsaken fant jeg oppskrift på hos en meget dreven og flink annen Hanne, nemmelig pludreHanne. Tusen takk Hanne. Gleder meg vilt til å smake på denne godbiten. Jeg synes også det er viktig at alle får pynt på sitt stykke, noe bildet av kaken belyser i stor grad.

Jeg tenkte også jeg skulle vise dere en del av mitt retrokjøkken. Jeg synes det er mye finere å kalle det et retrokjøkken enn å innrømme fakta at det er ikke pusset opp på grunn av at jeg er student og dermed ikke har råd til å style kjøkkenet noe mer. Det er jo litt kult da. Bittelitt?
Jeg har forresten bursdag i dag, hurra for meg.

31 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Nam, nam, kakene ser deilige ut! Helt enig i at alle må få pynt på sitt stykke - selvsagt!! Gratulerer masse med dagen, håper den blir fin:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Annelive sa...

Vi studenter har noen ganger stilige retro kjøkken eller gamle biler fordi de liker det, så det så!

Slike lekre kaker må ikke vises forann øynene til en på slankekur...da kan det fort gå galt!

blammy sa...

Hurra for deg.. Gratulerer så mye med dagen.
Du har jo et kjempe fint kjøkken... og namm for noen kaker..
Ha en fin helg..

Nora sa...

Gratulerer så masse med dagen! Kakene så kjempegode ut :)

Så forresten ut som Isak likte fluffyteppet ditt ganske godt.

God helg og bursdagsfeiring til deg.

Wenche/chawo sa...

Gratulerer med dagen.Kakene så deilige ut.

sipusa sa...

Ja! Det er kult:-D
retrokjøkken er herlig, særlig når du har så helhetlig stil:-D

eneste jeg har å utsette på innlegget er at jeg ble frøktelig kakesulten;-)

Mona sa...

Det så ut som gode kaker. Grattis med dagen. :)

Anonym sa...

Retro er kuuuuult! Dessuten kan man bli helt dårlig når folk går amok over at hver minste ting må passe sammen i hjemmet. lekkert å se i blader, litt fælt i virkeligheten. Gjenbruk er jo en fin ting.
Ha en god helg med alle de deilige kakestykkene! Ble fristet!

Vibekes lille ullne sa...

Gratulerer med dagen! Kakene er i boks tydeligvis, de så supergode ut - kos deg! :)

Hanne sa...

Gratulerer med dagen!

ALLE kjøkken som blir brukt til baking og matlaging er kule kjøkkener. Og jeg har veldig sans for din rettferdige måte å pynte kaker på :-)
Takk for kakeskryt.
God helg og ha ei fin feiring!
Pludrehanneklem

Margrethe sa...

Gratulere med dagen:) Kankene du har bakt så gode ut. Speielt sjokoladekaka da med så mye pynt. Enig med deg at en må sørge for at alle får litt pynt på stykket sitt :)
Ha en fin dag!

Miriam sa...

Gratulerer så mye med dagen!
gammelt betyr ikke dårlig vet du

Jane sa...

Uhm lækre kager du har bagt :-)
Gratulerer med fødselsdagen.
Jeg synes dit køkken er veldig fint. Det vigtigste er jo at der er det man skal bruge og det kan jeg se at der er :-))

Monstermønster sa...

Gratulerer med dagen idag!

Elisabeth sa...

Jeg synes jammen at kjøkkenet er så pass retro at det blir kult! Morsomt med litt 70/80-tallsvibber på en fredagskveld! Ha en fin helg videre :)

mimouna sa...

Deilige kaker og fint retro-kjøkken. :o)

Jeg har kjøkken som er mix av sent 20-tall jeg, delvis oppusset på 50- og 70-tallet + litt nytt de siste årene. Funker fint det, og ingen har maken.

Brit Strikkenerd sa...

Hærlig kaker og hærlig kjøkken. Du vet det er mange som sikler etter disse kjøkkenvarene nu i disse retorstiltendensene:)
Ha en glad helg:)

Tino sa...

Gratulerer så mye med dagen i går!
Kakene så kjempegode ut!
Håper du hadde en super dag i går, ønsker deg en fin helg videre.

Klem Tino :)

Midtbo sa...

Gratulerer med dagen! Retro er tingen :).

Rapunsel sa...

Gratulerer igjen med dagen som var, vennen!!
Det kjøkkenet har jeg mange koselige minner fra. Både før og etter din tid. Tenk på det!!!

Muffin sa...

Gratulerer med dagen! Kos dere masse med de flotte kakene.

chocolatehead sa...

åh...nå fikk jeg lyst på kake! Tror jeg må lage meg en kopp te og finne fram litt sjokolade :))

Gratulerer med overstått!

Ann Karin sa...

Gratulerer med vel ovestått dag. ; )
Kakene såg Mmmmm... Goe ut.
Syns kjøkkene ditt e tøft eg.
Ønske deg ei fine nye uka.

Lisa sa...

Åh, Hanne!! Fikk ikke noe mindre lyst til å være der på bursdagen din etter å ha sett de bildene! Vann i munnen her, ja!
Og jeg liker også kjøkkenet ditt veldig godt, for der bor du, og derfor liker jeg å være der!! :D

Felisi sa...

Lekre kaker, de smakte nok godt!
Og kjøkkenet...velger jeg å la være å kommentere ;o)

Grattis på etterskudd!

Blammy sa...

Tusen takk for hilsen. Det varmer..
Flott å være på besøk hos deg..

Hannes hage sa...

Jummy, jummy, så gode kaker! Får helt vann i munnen jeg. Gratulerer med dagen din!
-og jeg synes du har et riktig kult retrokjøkken.

Velkommen til min kreative verden sa...

Jeg likte måten du beskriver kjøkkenet ditt på: )

Mayeliz sa...

Er jo ikke noe galt med retrokjøkken :-o
Kunsten er å tenke som du... se "mulighetene" og ikke drømme om noe som, av ulike årskaker, er uoppnåelig.
Glad jeg ikke har disse kakene på mitt kjøkken, hehe det ville verken jeg eller vekta mi hatt gått av ;-)
Ha en flott dag

Hygge-Strik sa...

Meget flotte kager, en god ide med vingummi.

Mariann S sa...

Kakene såg deilige ut. Og kjøkkenet... det var ganske likt mitt :D - retro ja :D