søndag 29. november 2009

Møbel juleforberedelser

Jeg har virkelig begynt å skjønne begrepet "som julekvelden på kjerringa" de siste dagene. Nå er det virkelig ikke lenge igjen til julen ringer inn. Det største panikk anfallet kom i forbindelse med julegavene. Håper virkelig jeg rekker å strikke ferdig alle. Innimellom julegavene har jeg tatt på meg noen små prosjekter som jeg ser i ettertid kanskje ikke var det lureste. Strikket ferdig en blånisselue denne uken, men jeg glemte å ta bilder.

Jeg har fått pusset opp noen møbler slik at de skulle bli ferdig til julen kommer. Tenkte jeg skulle vise dere noen bilder av de.


Et lite bord gikk fra blått til hvitt. Passet litt bedre inn i stuen, siden jeg ikke har noen andre blå møbler.

En kopprekke som er laget av min gammel onkel. Den synes jeg er for fin til å kaste ut, også er det koselig at den har en historie. Beklager at bildet ble beskjært litt merkelig, men etter å ha kranglet en stund med picasa ga jeg opp. Dere ser godt hvordan den ble i hvert fall.

Lampen her er også laget av min gammel onkel. Synes den er litt sjarmerende jeg. Har enda en som er nesten likedan.

Jeg har også fått trekt om en stol. Jeg hadde så dårlige bilder av stolen før den ble omtrekt, men den så ut som en hyttestol med blå som hovedfarge og røde og grønne striper som dannet ruter. Jeg har også kjøpt meg nye gardiner av mine bursdagspenger. Er kjempefornøyd. Nå har jeg en koselig advent/julestue.

Jeg tenkte også jeg skulle vise frem et møbel som jeg liker aller best av alle mine møbler. Jeg kaller det et møbel jeg, men det er bare der for pynten sin del. Jeg vil derfor utfordre alle dere fine blogglesere at dere også viser frem bilde av deres favoritt møbel


Dette er et gammelt trøorgel med nydelige utskjæringer. Synse det er så lekkert, og det skal ikke kastes ut. Det belyser min stil veldig godt synes jeg. Jeg er ikke en minimalist, men heller ikke en maksimalist. Jeg synes et hjem skal ha personlighet. Mitt hjem er ikke sterilt, og det har masse Hanne i seg. Oppå orgelet pynter jeg med litt forskjellig, og nå er det pyntet med blant annet lilla lysestaker til advent, og en blomst med en liten nisse i.

Jeg bor i leiligheten etter farfaren min, og møblene bærer preg av det. Han var veldig glad i gamle ting, og siden han var den store klippen i mitt liv er det å beholde ting jeg vet han hadde satt pris på at jeg beholdt, med på å bevare de gode minnene hos meg.

Har dere slike møbler?

Minner også om konkurransen som snart går mot slutten.

9 kommentarer:

Kristin sa...

Så fint d vart =)
Du ha nå mala litt ja :p
D va no et kjæmpefint orgel å.
Dekorativt ;)

Jorun sa...

Så mye fint! Likte spesiellt tallerkenhylla! Den ble kjempefin.
Ha en fin advent!

Lise H sa...

Et strøk maling og gamle møbler blir nye og kjempefine!

Rapunsel sa...

Nå tenker jeg du koser deg i stua di. Rundvaska og med freshe nymala møbler. Kopprekka og lampa ble knakende fine i hvitt. Men orgelet maler du ikke vel?

Hanne sa...

Rapunsel: Orgelet maler jeg DEFINITIVT ikke, hehe :P

amylin sa...

Så mye fint, og jammen gjør et strøk med maling seg på gamle møbler. Jeg kjenner forresten igjen følelsen av å ha igjen altfor mange julegaver som man har planlagt og strikke, men så mangler man det mest vesentlige; nemlig tid. Lykke til med å få alt ferdig.

Brit Strikkenerd sa...

For en arbeidsinnsats, masse maling som gjorde flotte forandringer:) Flinke dæ:)

Mette sa...

Har ein award til deg på bloggen min.

Hilde S. sa...

Så fine skatter! Kjempekoselig med gamle møbler, med historie og skjel.