tirsdag 14. september 2010

Balaklava

Merete med bloggen Monstermønster har inspirert med mang en gang. Denne gangen har hun inspirert meg på to måter. Den ene er rødt og oransje sammen. Før jeg fikk se den nydelige nøstebarndressen hennes i stripete rød og oransje hadde jeg aldri tenkt på at det var en fin fargekombinasjon. Den andre er å ta action bilder av strikkeriene. Jeg var så heldig å finne en utrolig fotogen og søt fotomodell her en dag, som var villig til å prøve på en lue jeg har strikket.
Jeg var egentlig så misfornøyd med denne da jeg synes den så, så liten og upraktisk ut. Olava bekreftet at den gikk fint an å bruke, så nå har hun fått en ny lue til vinteren trer inn. For den årevåkne hobby strikker/hekler ser dere vel at bildet har en hobbyinspirert bakgrunn også.



Garn: Smart (fra lageret), et halvt nøste av hver farge.
Pinner: rundpinne 3
Oppskrift: Oppskriften finner du her


Når vi først er inne på action bilder må jeg bare vise frem dette søte bildet av mitt yngste fadderbarn. En skal tidlig krøkes....

7 kommentarer:

Xhantippe sa...

Kjempeflott. Jeg liger også den fargekombinasjonen utrolig godt.

Vilma sa...

Den er super Hanne , må strikke den..snart , super farver , er også blevet lidt bidt af rib og farvekombinationer...god aften :-)

Monstermønster sa...

Så hyggelig å kunne inspirere! Det er noe eget med å se plaggene i bruk, ikke bare på et stuebord helt flatt. Skjønn modell!

Tani sa...

Den ble jo kjempe tøff!! Herlig fotomodell da... Ha en strålende uke videre!! Klem

Unknown sa...

Herlig modell med tøff lue i kul fargekombinasjon :-)

Line Kristine sa...

Det er bra du er ditt fadderansvar bevisst, Hanne! Sånn at du introduserer småfrøknene for garn og strikking, mener jeg ;)

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg fargekombinasjon!! Oppskrifta på denne har eg og skrive ut, men ikkje kome i gong med denenno. ;)