søndag 19. september 2010

Varme hodeplagg

Nå er det ikke lenge før vinteren setter inn, og da er det viktig å forberede seg så kulden ikke kommer som "julekvelden på kjerringa". Det er to nye luer som nå er blitt til med tanke på vinteren. Begge luene er hentet fra SandnesGarn sitt hefte mix tema 18 ung mix . Den ene luen skal jeg beholde selv, og den andre går til gavelageret. De som kjenner meg har vel ingen problemer med å løse gåten om hvilken lue jeg skal ha selv. I bloggverdenen brukes det mye av isoporhoder når man skal vise frem luer. I Hannest heimen finnes det ikke noen slikt isoporhode så da bruker man det man har i stedet: seg selv.

Pinner: 7
Garn: Alfa
Farge: Grå


Garn: Merino extra fine (fra lageret)

Pinner: 4,5

Farge: Rosa

17 kommentarer:

safransax sa...

Så masse flott du har strikket i det siste;) Gleder meg til å se mere i fremtiden;)Ha e fortsatt fin søndag;D

Rigmor sa...

mange fine luer! kommer ikke til å fryse til vinteren nå. ha en flott søndag!

Unknown sa...

Fine luer du har strikket. Og jeg liker bedre live-modeller enn isopormodellen :-)

Merete sa...

Sånn farge e d på lua æ har å, skoilja hatt mæ nå votta som matche da ;D (a)

Tino sa...

Så fine luer du har strikket, kan tenke meg at tenåringen min har lyst på noen slike :)
Og det er mye koseligere med ekte hoder enn de i isopor ;)

Ønsker deg en super søndag videre,
Klem T

Elins Strikkeri sa...

Kjempeflotte luer, må vere enig i at det er mykje kosligre med ekte hode:))

Rapunsel sa...

Kule luer altså! Og en fantastisk flott modell ;)

Hege sa...

Så stilige luer!
Digget den rosa, mest pga fargen, ogmen også pga flettene :)

Vilma sa...

Hvad skal du osse med et kunstigt hovede , når du har dit eget smukke :-)) Nydelig , nydelig.

Daria sa...

hvem trenger en isopor hodet da,hihi det er oppskryt:)kjempefine luer Hanne,di blir nok god å ha til vinter`n:)

Tani sa...

Woaw, flotte luer!! Så flink du er!! Ha en knakende flott uke videre!!

Bine sa...

Så fin dem va me detaljan og alt! Kunna fint kjøpt ei sånn lue i butikken, ser jo så bra strikka ut! :-D

Her hold æ mæ t enkel strikk, går my fortar da. Bynt me en heldress i flettemønster og joda, æ lært da d. Men... d tok jo sånn tid! Så æ rakka opp, og strikka tante tias hettedress istede, hehe!
Så derre va impressing!

mimouna sa...

Fine luer!

Det ser jo bedre ut med et ordentlig hode inni enn et i isopor da, men er man alene er det ikke alltid så enkelt. Jeg har mange fine bilder av tak og vegger hjemme, hihi.

Brit Strikkenerd sa...

Flotte luer Hanne!Jeg fikk inspirasjon til å sette igang luestrikking!! Ha ei kjempe trivelig helg:)

Unknown sa...

så flotte luer! Kanskje det blir strikka ei lik ei her i huset? Eller kanskje flere? Flotte julegaver, og alfa er jo bare fantastisk hærlig garn....

Line Kristine sa...

Jeg syns Hanne-hodet er mye søtere og finere enn all verdens isoporhoder! ;) Fine luer også, da!

Ugla sa...

Kjempeflotte luer. Fikk ordentlig lyst på den rosa :-)