lørdag 21. desember 2013

Julen ringes inn med ny Mariuslue

Nå har det gått alt for lang tid mellom blogginnleggene på denne bloggen. Jeg får legge skylden på den snart forestående begivenheten og derav julegavene som har opptatt tiden. Snart kan jeg jo vise frem strikkeriene som har opptatt tiden min, mottakerne må bare få de først.

Når julegavene endelig ble ferdige så fikk jeg strikket meg en Mariuslue som matcher min mye brukte mariusgenser i Sandnes alpakka.


I likhet med genseren er luen strikket i Sandnes alpakka. Noen ganger er jo restegarn litt kjekt. Oppskriften på denne luen fant jeg i Marius strikkebok. Dere som har lest bloggen en stund blir vel ikke overrasket over at jeg synes det er mye fint i den boken.

Luen er strikket på pinne 3. Det gikk ikke med et helt nøste av ingen av fargene så dette prosjektet er perfekt restegarnstrikk. Prosjektet gikk også kjapt å strikke og resultatet ble en deilig lue. Jeg synes kanskje luen klør litt, men ikke så mye at luen ikke ko mmer til å bli brukt. Fasongen ble også fin. Ikke alt for baggy. Jeg la opp maskeantallet til den største størrelsen, og begynte fellingene etter den minste størrelsen.


Ravelry. 

Nå vil jeg ønske alle dere flotte lesere av denne bloggen en

riktig god jul 

Jeg setter utrolig pris på alle kommentarer på bloggen og synes det er koselig at noen orker å lese det jeg blogger. Tusen takk alle sammen. Uten dere hadde det ikke blitt noen blogg. 


7 kommentarer:

Bundingen sa...

Dette ble knall-stilig! Lekre farger du har valgt. Nå fikk jeg lyst på Marius-lue....

Riktig god jul!

Stor juleklem fra Ingunn

Christina sa...

Marius er fint i utradisjonelle farger også.
God jul.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kjempefin lue - og så flotte farger!! God jul til deg også!!!

Anne sa...

Så aldeles nydelig! Akkurat som genseren ;) Det er såå fin fargekombinasjon, og passer deg veldig godt.

Ønsker deg en flott jul!

Anonym sa...

God jul og hilsen fra island. :)
Gerður.

LindaE sa...

Flott lue! Du er flink til å finne fargar til mariusmønsteret:-)

LisaM sa...

Knallfin! De fargene der er nydelige sammen:)
Fortsatt god jul! :)