onsdag 15. april 2015

Astrid

Jeg fortsetter reisen min gjennom boka "Votter og pulsvarmere for alle årstider". Denne gangen falt valget på mønsteret Astrid. Et naturlig valg siden jeg akkurat har blitt tante til lille Astrid.


Jeg jobber for tiden med å perfeksjonere mønsterstrikkingen min. For å utfordre meg selv litt valgte jeg derfor en lys mønsterfarge på lys bunn.


Etter at jeg begynte å strikke vottene fra denne boken har jeg fått veldig sansen for latvisk flette. Veldig kjekt å slippe vrangbord.

Vottene er strikket på pinne 2,5 og ble litt små i størrelsen. Jeg vil tippe at størrelsen tilsvarer ca 11-14 år. Spørs om et fadderbarn blir mottaker av disse vottene.

Det jeg likte ekstra godt med å strikke disse vottene var at det ikke var noen lange fargeskift. Det var også positivt at mønsteret ble gjentatt og at det samtidig var enkelt å huske. Jeg anbefaler virkelig disse vottene altså. Nå gleder jeg meg til å strikke flere par fra denne flotte boken. Jeg står mellom to mønster som er de neste på listen. 

Garn: Finull fra Rauma
Pinner: 2,5
Farger: hvit, mint og sjøgrønn 

17 kommentarer:

Unknown sa...

Aldeles fantastisk nydelige!
Jeg elsker den boka.
Jeg har link party i bloggen min,
del gjerne dette innlegget. Andre trenger å se hvor fine dem er :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så knallfine!!! Og ditt fargevalg er så bra!!!! Gøy at du skal strikke deg gjennom boken. Blir gøy å følge med på!!

Kort og Søm sa...

Nydelige votter du har strikket :)

Bundingen sa...

Lekre votter i fine, vårlige farger! Og votter er det absolutt bruk for så kaldt som det er, i alle fall her jeg er. April er visst ekstra lunefull i år.

God torsdag fra Ingunn

Lisbeths Verden sa...

Nydelige. Har lenge hatt lyst på den boken!

Birgitte sa...

Så flotte votter!! Gøy at du har fått "vottedilla" :) Du frister meg til å se nærmere på denne boken med alle de fine parene du strikker!

Siddis back home sa...

Super fine votter, skulle ønske jeg var litt flinkere til vottestrikking… god helg til deg!

Maja sa...

Enda et vakkert vottepar fra deg og den boken! Nydelig fargekombinasjon:) spent på neste par ut!

Fru Kahr sa...

Rigtig flotte. Der er mange skønne vanter i bogen - desværre er de alle for store til mig.

Monstermønster sa...

Veldig inspirerende å se Astrid i andre farger enn i boka! Stilige.

Elisabeth sa...

Nydelige farger i dine Astrid! Jeg skal strikke slike en gang, men tiden strekker ikke til akkurat nå :)

Berit sa...

Nydelige votter og jeg elsker fargene du har brukt. Så delikate og fine :)

Timotei sa...

Den boken er så fin. Har smugtittet i den hos en venninne og nå tror jeg jammen jeg må kjøpe meg et eksemplar selv også :)
Vottene dine ble kjempefine!

Ull verdt sa...

Ikke lett å se at dette er øving på mønsterstrikk: Kjempefine! Liker godt fargevalget ditt også.

Barwitzki sa...

Super fine votter har du strikkt.
Herlig mønsteret og vakker farger har du brukt. Takk for link - jeg liker mønsteret. Ha en riktig god langhelg.
Hilsen sender deg Viola

Anne sa...

Nydelige votter altså! Og så delikate farger. Det er så fint med latvisk flette. Har prøvd det et par ganger, ganske tidkrevende før man får dreisen på det men vel verdt;)

Rigmor sa...

Det var noen nydelige vanter du har laget, skjønne farver :) mange koselige blogge og mye fint du lager :)