søndag 22. januar 2017

Den berømmelige restegarnsforbandelsen.

De siste dagene har jeg strikket lapper til et teppe. Disse lappene er såkalte "ull og omtankelapper". "Ull og omtanke" er lappetepper som gis bort til kreftpasienter. Det finnes "ull og omtankegrupper" rundt omkring i hele landet og er virkelig et fantastisk initiativ for å glede noen som er i en tøff fase av livet. Jeg skal virkelig ikke skryte på meg å være god på å bidra i slike veldedige prosjekter så her har jeg virkelig forbedringspotensiale.


Lapper til tepper er jo veldig flotte restegarnsprosjekt noe so passer mine garnslankeplaner ypperlig. Det som ofte skjer når jeg skal bruke opp restegarn er at jeg ender opp med å kjøpe enda mer garn for å få ferdig de påbegynte prosjektene. Og enda oftere ender jeg da opp med å kjøpe mer garn enn jeg skulle bruke fra lageret i utgangspunktet. Dette medfører mer garn inn enn ut, og er en veldig dårlig strategi når den opprinnelige planen var å slanke garnlageret. Jeg kom til 2,5 lapper da jeg hadde brukt opp lagergarnet denne gangen. Jeg gikk imidlertid med hodet høyt hevet ut av garnbutikken med et nøste supplergarn. For å ikke gå i den evinnelige fella strikket jeg på trass til det nyinnkjøpte nøstet var tomt og resultatet ble til sammen 9 lapper, og noen få gram mindre garn i lageret (om en ser bort i fra Picklesgarnet som kom i posten for noen dager siden *kremt*).

Så mottoet er  at "ull og omtankelapper" er et flott prosjekt for å bli kvitt restegarn. Lappene kan enten sendes inn til en "ull og omtankegruppe" eller bli til et teppe for å glede en venn. <3 nbsp="" p="">

6 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kan jo ikke annet enn å le... Restegarn er farlige greier - det formerer seg fortere enn noe annet garn. Men flott at du har strikket lapper. Lett å glemme at så enkle strikkeprosjekter kan bli til så mye for andre. Har sett noen av teppene, og de er knallfine. Litt av en jobb å sy dem sammen, og det står respekt av de som gjør det!!! Dette må jeg bare legge meg på minne!!!

Bundingen sa...

God innsats!
Restegarn og lagergarn hører med for oss strikkere, og jeg lever godt med begge. Kjekt å ha, kjekt å ha --------.

Fortsatt god søndag!

Klem

Kort og Søm sa...

Så fint at du bidrar med lapper,
og kjekt å bruke litt av garnet man kjøper til sånne prosjekter.

LisaM sa...

Hahaha ja slik er det med restegarn! Men nå var du flink! Flink du som strikker slike lapper, det kunne jeg gjort også...
Ønsker deg en god og kreativ uke:)

LindaE sa...

Flott prosjekt!!! Merkeleg med garn, altså, også her i huset har det ein tendens til å auke i garnlageret.

Siddis back home sa...

Jeg har dilla på restegarns luer! Happy Knitting!