onsdag 22. februar 2017

Riller som ble til et sett

Nå er det en stund siden jeg har oppdatert, men det betyr heldigvis ikke at strikketørken har kommet snikende igjen. Strikkelysten er på topp, men jeg har strikket på et prosjekt jeg ikke kan vise frem riktig enda. De siste dagene har jeg imidlertid fått ferdig hele tre prosjekter. Dog ikke store prosjekter, men uansett.

Det begynte med at jeg ble gjort oppmerksom på en flott hals som jeg også fikk lyst til å strikke. Som sagt som gjort. Garn ble funnet i lageret og prosjektet satt i gang. Halsen var veldig kjekk å strikke og jeg synes den ble riktig så søt.


Når halsen var ferdig følte jeg meg ikke helt ferdig med hverken prosjektet, strikkingen eller garnslankingen. Jeg syntes det rett og slett så litt stusselig ut med kun en hals. Etter en kjapp runde på ravelry fant jeg ut at det var laget en oppskrift på en lue i samme mønster som halsen. Siden det ikke sto på garn i lageret så strikket jeg en liten lue til halsen også.



Mens jeg strikket på luen gikk jeg noen runder med meg selv og vurderte frem og tilbake om settet fortjente å få et par votter til. Enden på visa var at et par rillevotter med mønster fra "Strikk til Nøstebarn" kom på pinnene da siste tråd var festet på lua.


Og dermed ble den lille halsen til et helt sett. Jeg må si jeg er glad jeg fortsatte å strikke både for å få slanket garnlageret, men dette settet ble jo en riktig fin gave som jeg skal ha i gavelageret. Jeg har allerede en mottaker i tankene så vi får se om dette settet havner under et juletre i desember.


Oppskrift:  Rillestripehals og rillestripelue fra Strikkelisa, Rillestrikka votter fra boka "Strikk til Nøstebarn"
Pinner: 3,5 og 4
Garn: Lima fra garnstudio
Farge: 4088 Lyng, 0100 hvit.
Størrelse: 1-3 år

Ravelry

10 kommentarer:

LisaM sa...

Åååå aå koselig sett! Supert prosjekt for lagergarn! Også er det jo veldig greit å ha noen julegaver klare allerede;)
Ønsker deg en fin dag videre, og etterhvert en god helg:)

Birgitte sa...

Dette ble jo et flott sett! Så kjekt at strikkelysten er på topp:) Her har jeg mange prosjekter på gang, men har visst vanskelig for å ferdigstille de....

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Åh, så utrolig fint!! Og gøy å lese om hvordan alt blir til. Så herlig at strikkelysten er der nå!!! God helg Hanne😊

Bundingen sa...

Lekkert sett! Lilla og hvitt er favoritter hos meg, og tenk at rillestrikk kan bli så fint! Ekstra bonus er det også å finne garn i lageret. Det går i lagergarnstrikking her også og kjøper bare de nøstene jeg trenger i tillegg. Enn så lenge.....

God søndagskveld fra Ingunn

Barwitzki sa...

Det ser veldig godt. Deilig rillestripeset du har strikkt.
Jeg strikke også vinterklær - til tross for nærmer seg våren. Vi hadde regenvær sist og snø er smeltet. Nå rører øveralt grønn :-))
Ha riktig god uke. Hilsen fra Viola

Grete sa...

Artig sett, Hanne! Og som alltid delikate bilder. Glad du ikke er strikketørr, det er så kjipt det...

Guri sa...

Det ble virkelig et fint sett.

mimouna sa...

Kjempefint sett! Veldig kjekt at alt matcher, og fordelen med å strikke selv er jo at man kan mixe litt ulike oppskrifter, og legge til litt etter eget hode også. Det blir en flott gave!

Heidi-Kristin sa...

Flott sett!

Felisi sa...

Lekkert sett! Jeg har sett så mange fine versjoner rundt omkring, så kanskje jeg må prøve meg på dette mønsteret jeg også. :)