lørdag 16. september 2017

Emiliana

I fare for å gjenta meg selv er dette blitt året for sjalstrikk og å prøve ut nye garntyper for min del. Siste tilskuddet i sjalgarderoben er Emiliana. Jeg likte så godt metoden som Laurelie var strikket på at jeg rett og slett måtte ha et sjal til som lignet. Fasongen på det ferdige sjalet er også veldig kjekk synes jeg. 


Garnet jeg strikket dette i er Mini Sterk fra Du Store Alpakka. Jeg kjøpte garnet på strikketreffet i Narvik etter tips fra gode strikkevenninner. Du verden for et garn sier jeg. Dette er nok uten tvil det deiligste sjalet jeg nå har i garderoben. Ikke bare ble størrelsen helt perfekt, men sjalet er også utrolig mykt og deilig å ha på. 


Mønsteret er veldig enkelt å strikke og godt beskrevet. Det er ikke noe minus at det er ingen vrangmasker i oppskriften heller. Mosaikkmønster falt jeg for da jeg strikket Laurelie. Liker konseptet med to like omganger etter hverandre slik at en slipper å tenke så mye når en strikker.


Jeg sier meg veldig fornøyd med dette prosjektet. Det er jo også en sensasjon at jeg nå kun har rester igjen av garnet jeg kjøpte i Narvik. Klapper meg selv på skulderen for å bruke opp nyinnkjøpt garn.

Nå har jeg to stk ufoer som skuler bort på meg og vil bli prioritert. Jeg får se om jeg hører etter eller hva jeg finner på. Hvis jeg er smart hører jeg etter slik at det ikke blir evigheter til neste blogginnlegg.

Oppskrift: Emiliana
Garn: Mini Sterk
Farger: Grå (841) og Oker (858)
Garnmengde: 3 nøster av hver farge.
Pinner: Rundpinne nr 4

Ravelry

8 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så nydelig sjal. Det er så stilig at man kan strikke mønster frem og tilbake på den måten. Og så gøy at du fikk brukt noe av garnet du kjøpte!!! Dette må jo være den mest perfekte julegaven... Ha en riktig god helg :-)

Ruths datter sa...

Det ble aldeles nydelig. Fine farger.

Grete sa...

Sååå nydelig Hanne, og du er helt rå på fotografering også, fantastisk artige omgivelser til bilder av et vakkert sjal. Stor applaus fra meg :)

Ingunn Sættem sa...

Knallfint i høstfarger! Dette blir deilig å bruke nå utover.

Fortsatt god søndag!

Klem

Berit sa...

Nydelig sjal, dette fikk jeg lyst til å strikke selv. Tusen takk for link :)

Guri sa...

Kjempefint! Takk for link :)

Ha en fin dag!

Skautrollet sa...

Inspirerende flott !!

Cloudberry sa...

Utrolig flott! Tror det havner i strikkekøen min ;)