lørdag 26. januar 2019

Bloomsbury

Flere år etter alle andre kom jeg plutselig på at jeg hadde lyst til å strikke Bloomsbury. Da jeg så gjennom garnlageret etter passende garn trodde jeg først at jeg hadde kun nok til en barnestørrelse. Det visste seg imidlertid å være feil, for i en skuff dukket opp en gjemt garnskatt som jeg blir flau av å innrømme at jeg hadde glemt. 

Jeg har tydeligvis hatt planer om en genser eller noe tidligere også for godt gjemt i en skuff fant jeg fem nøster nydelig Cascade 220. For dere som har fulgt bloggen en stund kommer det ikke som noen bombe at garnet var lilla. Lilla har alltid vært en favoritt hos meg, men i de siste årene har jeg brukt mindre lilla enn tidligere. 


Dette var en veldig gøy genser å strikke. Når en var ferdig med bærestykket var det ren plankekjøring. Jeg strikket ermene før bolen. Jeg er allergisk mot for korte ermer så tok ikke sjansen på å strikke dem til sist. Dessuten er det veldig deilig at ermene er ferdig først siden en må strikke to av dem. Det var helt unødvendig å bekymre seg for at det ble for lite garn da jeg brukte kun fire av de fem nøstene jeg hadde tilgjengelig. 


Det var hyggelig å strikke i lilla igjen også, og spesielt i denne mørke lillafargen. Dette er jo det andre lilla prosjektet i år, men det er ikke overraskende med tanke på at jeg nå skal strikke av lagergarn. En skal ikke se bort i fra at det kommer enda en lilla Bloomsbury i løpet av året også, fordi jeg har noe mørk lilla Nepal liggende som egner seg godt til en barnegenser. Her strikkes det jo størrelser etter mengde garn i lageret for tiden.

Oppskrift: Bloomsbury
Garn: Cascade 220
Farge: Italian 8886
Vekt: 400 gram
Størrelse: Medium
Pinner: 5 og 6

Ravelry

5 kommentarer:

Bodil sa...

Det var ein nydeleg gensar i flott farge :) Og så kjekt å få brukt litt lagergarn.

Elisabeth sa...

Det er jo en nydelig genser, og så i lilla da 😍 Ingen overraskelse at jeg liker lilla heller. Du ble kjempefin i genseren. Ha en fin søndag.

Heidi-Kristin sa...

Nydelig genser!

Bundingen sa...

Lekker genser! At den er lilla er bare et pluss synes jeg. Fin farge! Så kjekt å finne en garnskatt!

Klem fra Ingunn

Barwitzki sa...

Så fint, Hanne. En veldig nydelig genser har du strikket.
Jeg liker dette super mønster. Fantastisk å strikke armene først :-)))
Jeg har i gang vintergenser og må strikke armene - begge to - enda.
God mandag kveld for deg... og super uke.
Hilsen fra Viola