onsdag 30. september 2009

En liten sprekk, og småplukk

Jeg måtte invistere i en diktafon til skolebruk her en dag. Når en kjøper så dyre små saker som ikke har noe etui må en jo strikke et. Det er strikket etter eget hode i østlandsgarn (ja, utrolig nok har jeg igjen enda me rester). Knappen er selvlaget av fimoleire.

Jeg har også fått mer motivasjon til å fortsette på lille prinsens julegave. En bukse fra nøstebarn. Håper å bli ferdig med første fot i løpet av uka :) En må sette seg små mål for da blir en så glad om en greier mer enn det en har satt seg.
Jeg hadde også en sprekk angående garnkjøp denne uka. Jeg falt helt pladask for dette heftet fra dale. Baby klasisk heter det. Fantastisk fine oppskrifter. Jeg tenker å strikke dressen på bildet nedenfor. Jeg likte fargene så godt så jeg valgte de fargene som stod opprinnelig i oppskriften. Aner ikke når jeg skal få til å begynne på dette, men herlig å ha garnet og heftet i hus.

Ellers har jeg et middags tips på min andre blogg HER

15 kommentarer:

Judith sa...

Får man nok garn i hus noen gang? Kjøp med god samvittighet du, det blir jo brukt eterhvert også ;-)

Rapunsel sa...

Smart med slikt etui. Ikke overraskende fargevalg nei!!! ;D
Buksa blir så fiiiin. Knut`n blir barsk og varm i den.

Mona sa...

Mye lekkert i det Daleheftet der ja. Selv har jeg strikket kjolen med Selbumønster og Fana bodyen fra det. Og mer blir det nok. :) Koselig blogg du har. Kos deg med garn og strikkerier.

Fru Keilegavlen sa...

Så mykje flott!! Ha ei fin veke!

Mette sa...

Åh ja, det heftet har eg også kjøpt og skal strikka kjole frå Sirdal.

Tess sa...

Herlige farger på buksa da! Blir kjempefin!
God helg til deg!

Hannes hage sa...

Små sprekker man man få lov å ha, og ihvertfall når det er snakk om så lekkert garn.
Ha en riktig god helg.

Tino sa...

Uff, jeg klarer visst ikke å slutte å kjøpe garn jeg heller. Nå har jeg ikke et veldig stort lager men likevel..
Så fint etui du har strikket.Og forstår godt at du ble fristet av Daleheftet mye lekkert der.

Ha en riktig fin helg, klem :)

Beate sa...

Flotte prosjekter du holder på med her :) Å garnkjøp er kjekt!

Margrethe sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min :) Så mye fint du strikker. Hei og takk fir hyggelig kommentar på¨bloggen min :) Så mye fint du strikker. Vottene med regnbuefarger var jo veldig herlige da :)

mimouna sa...

Her var det mye fint! Liker restegarnsvottene dine, de blir jo helt ulike og unike når man bruker rester.

nragnhild sa...

Små sprekker som det der kommer av og til ;)
Buksa blir finfin den, og den blir ferdig etterhvert, selv om sånt no ikke er det mest spennende å lage alltid! :)

Margrethe sa...

Buksen ser kjempefin ut! Striper er en artig effekt, altså. Hvilket nøstebarnnummer er det? Jeg har hele greien liggende på dataen, men de er sortert på nummber og er gamle innscannede kopier, så alle plaggene ser litt kjipe ut...

Synnøve sa...

Denne dressen er kjempefin. Blir nostalgisk her jeg sitter. Jeg hadde kjøpt garn og mønster selv til denne, men siden min førstefødte var litt mer enn vanlig aktiv, rakk jeg aldri strikke mens jeg var i permisjon. Derfor fikk jeg sendt i vei garn og mønster til noen damer på Frøya som tok på seg oppdraget. Settet ble veldig mye brukt av begge guttene mine. Likte spesielt godt at det var selebukse.
Tips ang lua, den er liten i størrelsen, iallfall 1 årsstr.

Anonym sa...

Jeg er i en knipe. Har stikket et sett til julegave. Garnet er Bambino babyull fra Idena. Mangler et nøste for å få det ferdig. Halsrenning o.l. Er også i gang med et nytt sett. Har heller ikke så mye igjen på det. De er kul umulig å få tak i dette. Tror kanskje Idena har sluttet med det?
Hørtes slik ut i forretninger jeg har spurt? Kan noen hjelpe meg så hadde jeg blitt kjempeglad. Fargen er lys rosa.