fredag 18. desember 2009

Juletradisjon

Julen er en tidfor tradisjoner. En dag tidlig i desember sa pappa til meg at han savnet julekalenderen min på veggen. "Den er jo fin til pynt også den," fikk jeg høre. Det er jo litt koselig å få en slik kommentar med tanke på at jeg har brodert kalenderen selv. Jeg broderte den vel da jeg gikk på ungdomskolen tror jeg. Det er vel det største jeg har brodert, og jeg må ærlig innrømme at jeg har ikke brodert siden denne ble ferdig. Er liksom strikking som har blitt mitt syssel. Jeg må imidlertid si jeg er litt enig med papsen min. Det blir ikke helt det samme når den ikke er oppe lengre. Det er rart med det hvilke tradisjoner en lager seg. Jeg er i allefall et veldig tradisjonsmenneske, så tror nok denne kalenderen må opp i år også, selv om kalender dagene snart er over og den er pakkeløs.
Jeg gleder meg utrolig til å begynne å blogge strikkeprosjekter igjen. Føler at denne bloggen har vært på vent hele desember på grunn av at jeg ikke kan blogge julegavene. Jeg har startet på noen prosjekter til meg selv så vi får se om de blir ferdige fort så jeg endelig får blogge noe skikkelig igjen. Kjenner jeg er litt nervøs for å miste lesere. På den andre BLOGGEN min har jeg imidlertid blogget hver dag i desember, som en slags julekalender til ære for min bestevennine som studerer i Canada.

Hva synes dere forresten om mitt nye design? Jeg er strålende fornøyd. Det er Marianne G som har vært så utrolig snill og laget dette flotte designet til meg.

11 kommentarer:

Hannes hage sa...

Jeg blir alltid kjempeimponert over dem som har tålmodghet til å brodere, for det har ikke jeg. Så flott arbeid på adventskalenderen din! Jeg er enig med din far, den kan da henge oppe, selv om den ikke brukes som kalender lengre.
Skjønner lysten din til å kunne blogge ordentlig igjen, jeg har det på samme måte, det er så mange hemmeligheter som må vente til etter jul med å vises.
Jeg ønsker deg en riktig god helg. Og designen din på bloggen er virkelig flott!

sol sa...

Koselig kalender! Jeg broderte en selv også for noen år siden, den må nok opp neste år.

Rapunsel sa...

Så fin den var!! Visste ikke at du kunne brodere også.

Hanne sa...

Dette var et imponerende stykke håndarbeid, og ikke minst tatt i betrakting at det er brodert av en tenåring. Utrolig flott.
Jeg ønsker deg ei fin desemberhelg!
Pludrehanneklem

Vera sa...

WOW! kalendrene er bare sååååå fin! Jeg er superimponert over den! Også må jeg jo si at designet på sia di er bare kuuuul! Merket med en gang at det var noe nytt når jeg kom inn og hadde akkurat tenkt å spørre etter hvor du fikk den ifra men ser du skriver jo om det ;)

Muffin sa...

Jo, designet ble veldig lekkert! Og klart du må ha kalenderen på veggen, med eller uten pakker!

Inger sa...

En kjempekoselig kalender som du kan være stolt av! Og den pynter jo så fint opp som bilde også.

Ha en fin fjerde søndag i advent!

sissel sa...

Skjønner at den kalenderen var svnet, kjempefin. Sist jeg broderte brukte jeg 19 år og da gjorde jeg den ikke ferdig sjøl engang. Søstera mi broderte den ferdig og mamma monterte den. Det var en julepost, men den er til gjengjeld oppe hver jul (2-3år) etter det.
Gleder meg til å se hva du har laga i julegaver, ikke lett å blogge om dagen nei, må velge hva en blogger....

Fortsatt fin førjulstid. ps den marskipanen du har laga kunne jeg tenkt meg å smakt, ser kjempedeilig ut ;)

Bitt@mi sa...

Takk for besøket, og kommentaren. Har besøkt Marianne G, og spurt henne om råd, så du ligger godt an... tror jeg:-)
Avventer svar fra henne, men regner med at hun har det travelt som oss andre. Har det heller ikke travelt:-)
Du er med i trekningen!
God jul!

AnitaK sa...

Hei du, så kjekt å se kalenderen din. Jeg skal klaske inn et bilde av min kalender også tenker jeg, nå som jeg er inspirert av deg.. Ha en flott jul. Klem

Hilde S. sa...

Så nydelig kalender du har brodert,imponerende! Denne fortjener å få plass på veggen i julen ja.