lørdag 16. mai 2009

17 mai er vi så glad i

Jeg elsker 17 mai, og gleder meg like mye hvert år til bunaden skal på. Jeg føler en stolthet når bunaden kommer på, og blir skikkelig nasjonal romantisk. Etter en liten runde på hobbyboden i dag fant jeg oppskriften på noen fine 17 mai tilbehør. Siden jeg ikke er noen hekler, ble ikke resultatet slik som på bildet, men det får holde. Er mye lurere med slik pynt i stedet for disse sløyfene folk går med. De kommer jo bort hvert år, og spesielt finer er de heller ikke, etter min mening. Hvert år har vi en diskusjon om disse sløyfene, om de skal på eller ikke. Jeg har demonstrativt nektet å bære sløyfene de siste årene. I morgen har jeg store planer om å pynte capet mitt med dagens hobby prosjekt.

Dette var det beste jeg fikk til, og synes det var helt respektablet for en som ikke kan hekle kunsten.

God 17 mai alle sammen, og gratulerer med morgen dagen.

1 kommentar:

Rapunsel sa...

Er så spent.. hva ble det til med sløyfene i år? Du er da flink som har lært deg å hekle også!