mandag 12. august 2013

Tankeløst arbeid

Ut i fra bloggaktiviteten den siste tiden kan det se ut til at strikkepinnene også har hatt sommerferie. Det stemmer ikke helt, men her forberedes julegavene og de kan jo ikke blogges før de er gitt bort. Med andre ord får dere vente i spenning før de store prosjektene kan vises frem her inne. 

Innimellom julegavene har det blitt litt småstrikk eller hekling også faktisk. Jeg har blitt veldig glad i en stor hals som kan snurres flere ganger rundt halsen som jeg kjøpte i fjor. Da jeg kjøpte den var jeg overbevist om at det var mye enklere å kjøpe slike halser enn å lage de selv. Jeg burde vel forstått at jeg kom til å måtte svelge de ordene og innse at jeg på et eller annet tidspunkt kom til å lage en slik hals selv også. 


Det var Mirrevirre som overbeviste meg om at jeg måtta lage meg en slik selv også. Jeg ble helt forelsket i denne som hun har heklet.

Nå er ikke jeg noen hekler så jeg var litt skeptisk i begynnelsen. Skepsisen var imidlertid unødvendig for dette gikk som en lek. Jeg la opp et ukjent antall luftmasker også heklet jeg halvstaver rundt hele arbeidet helt til jeg var tom for garn. Enklere blir det ikke. Det gikk veldig kjapt å hekle en slik hals så om noen ønsker tips til en kjapp og kjekk julegave er dette et hett tips synes jeg.

Jeg angrer meg litt for for at jeg ikke regnet over hvor mange masker jeg la opp slik at jeg har en bedre anelse om hvor mange jeg skal legge opp til neste gang. Jeg får til å snurre denne rundt halsen tre ganger så det spørs om jeg har lagt opp litt vel mange masker, men om den siger litt kan jeg bare snurre den en ekstra gang rundt halsen.


Oppskrift: Effortless cowl
Heklekrok: nr 9
Garn: Puno
Vekt: 150 gram (3 nøster)

Ravelry

2 kommentarer:

Ugla sa...

Det er utrolig hvordan vi inbiller oss at vi skal huske hvor mange masker vi legger opp :-) Slår aldri feil, man blir sittende å angre gang på gang at man ikke regner over og skrev det ned :-)

Kort og Søm sa...

Den var fin :O)