lørdag 21. november 2015

Sikksakkskjørt

Jeg har rett og slett hengt meg på bølgen og strikket meg sikksakkskjørt. Jeg skulle aldri i verden strikke meg skjørt, og gult var så definitivt ikke kult for noen år siden. Heldigvis går verden fremover og jeg har måttet bite i meg disse ordene.


Når jeg ser bildene av meg med skjørtet på så erindrer jeg jo litt hvorfor jeg ikke har strikket skjørt tidligere. Denne fasongen er kanskje ikke den mest flaterende på meg, men pytt sann. Jeg sier meg fornøyd uansett.


Oppskriften var kjempe enkelt og prosjektet var kjapt å strikke. I det siste har det blitt mye ubehandlet ull på meg, men denne gangen valgte jeg å strikke i superwash.

Oppskrift: Sikksakkskjørt fra Klompelompe
Garn: Smart fra Sandnesgarn
Pinner: 4
Garnforbruk: 5 nøster

Ravelry

Tusen takk for hyggelige kommentarer på forrige innlegg. Det er deilig å være tilbake. Nå skal jeg sette meg ned og strikke på et evighetsprosjekt som jeg håper jeg kan vise dere snart.

God helg fra Hanne

16 kommentarer:

Huldr sa...

Det var både fint og kledelig! Fin farge også :)

Bundingen sa...

Jeg synes også skjørtet ditt passer deg utmerket! Vi er gjerne våre verste kritikere, men tro meg: Du er kjempefin i det gule skjørtet. Lurer jammen på om jeg skal strikke meg et skjørt på nyåret. Har lagt inn ønske om den boka til jul.

God natt fra Ingunn

Line Kristine sa...

Ikke flatterende? Er det vel! Skjørtet ble kjempefint og passer veldig godt til deg :)

Birgitte sa...

Skjørtet ble kjempefint! Og det passet deg godt!! Lekker farge :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Øøh - om du synes det ikke er flaterende er noe helt galt med mine øyne. Det sitter som et skudd og ser strålende ut på deg!!! Og gøy å lese at andre også må bite i seg forsett som ikke blir noe av på sikt... God søndag i gult skjørt!!!

reSIRIkulert sa...

Flott - både dame og skjørt :)

Gitte sa...

Ser rigtig godt ud!

Stine sa...

Sitter kjempe fint på deg :)

Lisbeths Verden sa...

Ser veldig fint ut !

Ruths datter sa...

Dette kledde du virkelig. Aldeles nydelig til deg. jeg strikker et selv nå. Bruker Lima.
Klem

Bookworm sa...

Hvor er den flot1

Mammanita53 sa...

Skjørtet er flott og du ser kjempefin ut med det på så:-)

Unknown sa...

Kanskje litt sent å kommentere siden du la ut bilder av skjørtet i fjor...MEN ville bare si at du ser kjempeflott ut i det. Så absolutt flatterende:-)

Unknown sa...

Superfine hofter i dette skjørtet!

Unknown sa...

Hei. Kjempe fint! Jeg tenkte å strikke dette i gave.. Hvirdan opplevde du det var i størrelse med smart garnet? Det ser altså så lite ut, men jeg har ikke kommet lenger enn 10-12 cm asså...

Bente sa...

Hei, er det noen som har oppskriften til dette skjørtet? Eller tips om hvor oppskriften kan kjøpes? Takk for svar!