lørdag 23. februar 2019

Twist

Jeg har kastet meg på Twist-bølgen, og har testet ut både den vanlige versjonen og Chunky Twist.

I går kveld ble jeg ferdig med den tynneste varianten. Den tok litt lengre tid å strikke enn jeg hadde trodd og håpet på, men den ble ferdig til slutt.



Jeg ble fornøyd med sluttresultatet da, og skal ikke se bort i fra at det blir flere slike etter hvert. Tror jeg da skal strikke dem i et garn som det er litt mer spenst i. Jeg har ikke prøvd dette Spøt-garnet tidligere, men det var et hyggelig bekjentskap. Kjekt å få testet en type garn jeg hadde liggende som jeg ikke har prøvd tidligere.





Chunky Twist var kjappere å strikke, så de blir det helt klart flere av. Jeg har strikket to Chunky Twist hittil, men blir nok flere. Har noe garn som egner seg og som jeg gjerne skulle fått ut av lageret.


Jeg kan også melde om at kjøpestoppen går strålende, og jeg koser meg glugg med strikkingen om dagen. Jeg har mange prosjekter på gang og mange prosjekter som jeg ønsker å legge opp til. Kjøpestopp var nok det jeg trengte for å få tilbake strikkemotivasjonen igjen. Jeg har tatt frem en av ufoene igjen og håper virkelig at det er det neste prosjektet som jeg viser frem på bloggen.

Oppskrift: Twist og Chunky Twist
Garn: Spøt (Twist) fra Sandnes Garn og Soft Alpakka (Chunky Twist) fra Sandnes Garn
Vekt: 70 gram (Twist) 30 gram (Chunky Twist)
Pinner: 3,5 og 6
Farger: 4554 Vinrød (T) 07 Rubinrød (CT)

Twist  og Chunky Twist

5 kommentarer:

Ugla sa...

Fine pannebånd. Har vurdert å strikke selv også, men jeg kler overhodet ikke pannebånd, så jeg får nok holde meg til luer :-)

Bodil sa...

Fine og populære pannebånd :) Og så kjekt å få brukt av lagergarnet.

Aud sa...

De pannebåndene er fine :-)
Jeg har ikke prøvd sånn tvist ennå, men det ser spennende ut.

Bundingen sa...

Kjempefine! Så mildt som det er nå kan det være greit med pannebånd.

Fortsatt fin uke fra Ingunn

Christina Mari sa...

Utrolig fint pannebånd! Også den lekreste fargen.
Ha en fin kveld.
Klem Christina