tirsdag 12. oktober 2010

Sonja - poselue

Denne gangen er det et Tine Solheim design jeg har falt for. Luen her som overskriften sier Sonja- poselue. Den er skikkelig poselue også, spesielt til mitt lille hode. Den er imidlertid veldig myk og deilig, så det veier definitivt positivt opp. Luen skulle egentlig ha perler og flere farger, men jeg er av den oppfatning av at det enkle ofte er det beste, og jeg syntes det greide seg med det mønsteret som allerede var der. Til dette prosjektet fikk jeg også strikket med alpakkagarn, noe jeg aldri har gjort før. Virkelig et deilig og mykt garn.
Slenger liksågodt til med et bilde til. Jeg synes nemmelig lyset ble så stilig på det nederste bildet.

Garn: Sandnes Alpakka

Pinner: 3

Farger: Brun, beige og hvit. Gikk med 50 gram av mørkebrunt, og ca 25 gram av de andre fargene.

Nå har garderoben min fått noen nye tilskudd i det siste, så nå er det vel "bare" julegavene igjen da. Ønsker alle en finfin uke, og tusen takk for alle de koselige kommentarene dere legger igjen på bloggen min. Jeg setter stor pris på dere alle sammen.

17 kommentarer:

Tino sa...

Så flott lue, og stilige bilder av deg! Alpakka er utrolig deilig, både å strikke av og å bruke, det blir bare mykere jo mer man bruker plagget.

Ha en fin høstdag!
Klem T

Marion sa...

Nydelig mønster og fine farger! Fin fin lue rett og slett :)

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig fin lue og du kledde den veldig godt!!

Unknown sa...

Kjempe fin lue! Så skikkelig digg ut.

Silje

duBedåre sa...

Både fin og både deilig lue! Tine Solheim har fantastiske oppskrifter, altså. (o:

Den grå pimpernell sa...

Knallfin lue! Nå vet ikke jeg hvordan originalen skulle se ut- men denne var virkelig lekker. Bra jobba! :o)

hobbyvenn sa...

Kjempefin lue. Virkelig tøff.

Vilma sa...

Smuk profil :-))
Og tak fordi du deltager i mit lotteri :-) Klem Vilma

Vibekes lille ullne sa...

Kjempefin lue og den kler deg godt! :)

Judith sa...

Lekker!

Veldig fine farger du har valgt, og perlene savnet ikke jeg iallfall.

Der havnet den også i strikkekøa mi:-)

Charlotte sa...

Kjæmpestili lue! :-D

Felisi sa...

Kjempefin lue! Jeg har visst litt alpakka å bruke opp jeg også... ;)

Daria sa...

knallfin huv:)

Tani sa...

Luen din ble kjempefin!! Herlige farger du har valgt!! Og du kledde den veldig godt!!Ha en flott helg!!

gyldenkron sa...

Nydelig lue. Jeg kunne tenke meg å strikke denne, både pga den er virkelig flott, og pga jeg heter Sonja ;) Da kunne jeg virkelig kalle det min egen lue, hehe.

mimouna sa...

Flott lue!

Jeg likte bedre din versjon uten perler, synes også at det ble litt for mye. Og fargene dine var pene. Den blå i oppskriften er nydelig, men jeg kjenner ikke så mange som faktisk kler den fargen.

Johanne Brekkevold sa...

Knall fine luer du har laget i det siste Hanne:) Du kler dem supergodt!