lørdag 5. januar 2019

Frost

Riktig godt nytt år alle sammen. Da er strikkeåret som jeg har gledet meg veldig til i det siste endelig i gang. Jeg tjuvstartet året så mitt garnslankeår startet den 30.12.18 når prosjektet jeg nå skal vise dere ble ferdig. Jeg greide ikke å dy meg annet enn å ha med dette prosjektet som en del av garnslankingen. Tenkte det var innafor siden jeg ikke har kjøpt garn siden slutten av november og dette prosjektet ble strikket kun av lagergarn. 


Jeg har strikket denne genseren tidligere også, i romjula 2015 ser jeg ut i fra Ravelry.
Hvis du ønsker et superkjapt og kjekt prosjekt så er dette prosjektet for deg. Brukte tre dager på å strikke denne både denne gangen og forrige gang jeg strikket den.

Genseren er strikket i Nepal, samme som sist. Den forrige genseren jeg strikket har blitt mye brukt og holdt seg kjempe fint i følge mottakeren. Valgte derfor å gå for samme garnvalg også denne gangen.


Slenger med et bilde av den forrige genseren bare for å vise mønsteret med forskjellig bunnfarge og noe forskjell i mønsterfargen. Denne gangen valgte jeg å bruke fire farger i stedet for to. For at den skulle litt mer praktisk og barnevennlig valgte jeg å strikke ribben i beige i stedet for hvit der skitt vises bedre. Synes okerfargen kom dårlig frem sammen med den beige så derfor valgte jeg å strikke hvitt i mønsterborden på bærestykket.


Jeg festet tråder på årets andre strikkeprosjekt tidligere i dag, og har planer om å strikke en omgang eller to på en ufo før jeg legger opp til et nytt prosjekt. Ut i fra prosjektkøen kan det se ut til at dette er året for Nepal, noe som er veldig positivt for garnslankingen.

Oppskrift: Frost
Garn: Nepal fra Drops design
Farger: Oliven, oker, beige og hvit
Pinner: 3,5 og 4
Størrelse: 4 år
Vekt: 310 gram

Ravelry

5 kommentarer:

Bundingen sa...

Genseren ble kjempefin! Liker godt fargene du har valgt. Blir spennende å se hva du kan trylle fram av lagergarn. Det er noen kasser her også, men nå er det strikkepauser pga håndleddet. Benytter pausen til å lese, og så blir det mye sport på TV.

Godt nytt år fra Ingunn

Barwitzki sa...

Super. Jeg elsker Islandstrikking. Herlige farger du har brukt.
God ide å strikke med Nepal.
Takk for Link.
Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år.
Hilsen fra Viola

Bodil sa...

Så flotte plagg i fine fargar :)

Elisabeth sa...

Dette er fine gensere, husker jeg brukte kort tid på en slik jeg også. Morsomt å se hvor forskjellige de blir i forskjellige farger :)

Aleksandra above the Arctic Circle 69° 40' 33" N, 18° 55' 10" E sa...

Veldig fine gensere 👍