tirsdag 22. desember 2009

Shalom vest

Endelig endelig endelig, er jeg ferdig med et strikkeprosjekt som kan blogges før jul. Jeg har strikket meg en vest. Oppskriften fant jeg HER hos Ullent eventyr. Vesten er bassert på en oppskrift på ravelry som heter shalom. Forskjellen på vesten hos ullent eventyr og den på ravelry er garnet. Den jeg strikket er strikket i to tråds merinoull fra nøstebarn, mens den på ravelry er strikket i tykt garn.

Jeg er litt misfornøyd med stolpene, men jeg orker rett og slett ikke å rekke opp igjen. Jeg skal ha denne vesten selv og da får det bare være. Får se om jeg får lurt inn en knapp til også, ble et litt for stort åpenrom mellom første og andre knapp.
Garn: 200g to tråds mohairgarn fra nøstebarn

Farge: Lilla

Pinner: 4,5





Ønsker med dette alle dere der ute en RIKTIG GOD JUL, OG ET FANTASTISK 2010.

10 kommentarer:

Nitus sa...

Vesten ble skikkelig fin og en flott farge du har brukt.
Jeg lurer på om ikke denne vesten er på mine pinner snart ;-)
Ønsker deg en riktig God Jul.

LivM sa...

Vesten ble jo fin den og du kan jo lure inn en trykknapp hvis det ikke går med en vanlig knapp! Ønsker deg en riktig God Jul!

Ann Karin sa...

Heisann! Der var du ferdig med vesten din. Fine den blei. Nydelige farge ; ) ( eg elske lilla )
Nå er det ikke mangen dagene til selve Julekvelden. Eg vil ønske deg ein fin,fin Jul.

Vera sa...

Kjempe fin vest! og den har jo et virkelig fantastisk navn! "Guds fred" Du for kose deg ikled herlig lilla "Guds fred"
God jul!

Lene sa...

Kjempe søt vest Hanne!

Ønsker deg ei kjempe fin julefeiring og masse kreative dager på nyåret!

Muffin sa...

Vesten ble fabelaktig!
God jul til deg og dine!

Rapunsel sa...

Den ble stilig! Og så fin en farge!! God jul vennen.

Baddie sa...

Lekker vest i nydelig farge! Takk for at du linket til oppskriften. Har sett på Shalom tidligere, men liker ikke så tunge plagg. Dobbel nøstebarngarn må jo være perfekt.

Koselig at julekalenderen kommer fram selv om du har blitt stor. Holder på å brodere julekalender til fremtidige arvinger :-)

Ønsker deg en riktig god jul!

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg vest!! Ønskjer deg og dine ei riktig god jul!

Brit Strikkenerd sa...

Jeg likte godt resultatet på din vest og ikke minst fargen , den var nydelig!!
Innom for å ønske deg en fortsatt god jul og et kreativt godt 2010:)