søndag 10. januar 2010

Bella's mittens ras

Det har blitt en del av disse vottene nå. Ikke akkurat sensasjonelt lengre, så et veldig lite spennende innlegg dette her, men pytt sann, jeg viser dem frem allikevel.

Garn: Alfa og Eskimo (Jeg anbefaler Alfa garn siden dette er superwash og eskimo nupper, og tover seg).
Pinner: 5 og 6

Disse tre parene var julegaver. Et av de blå er strikket i eskimo, mens de andre er strikket i alfa.


Dette paret har jeg strikket til meg selv. Elsker disse vottene. De er varme og går langt oppover, noe som er kjempe deilig på kalde januardager. Jeg har strikket de fleste parene med pinne nr 5. Et par valgte jeg å strikke med p, 6 på grunn av at mottakeren har litt store hender.

Oppskriften finnes HER

23 kommentarer:

Synnøve sa...

Flotte votter med lekkert mønster. Elsker at de gikk så fort og strikke. Har kjøpt garn til et par grå til meg selv. Kan nesten ikke få startet kjapt nok.

Johanne Brekkevold sa...

Åh nydelige! Når du begynner å strikke for andre igjen så har jeg superlyst på et par slike votter:)

Rapunsel sa...

De er skikkelig stilige! Jeg synes også de bør være litt lange hvis ikke må jeg ha pulsvanter i tillegg ;D

Nora sa...

Nå har jeg lastet ned oppskriften, så etterhvert skal jeg prøve meg på disse jeg og :)
Hvor mye garn bruker du når du strikker meg alfa eller eskimo?

Rigmor sa...

flotte votter, og så er de jo så gode å ha på også!
tipper mottakere ble fornøyde!
Mine er i alfa, og de sitter som støpt!
Ha en flott søndag videre!

Hanne sa...

Ja, dette er flotte votter. Jeg ga bort ett par lange og to par korte Bella's Mittens i julegave. Nå venter minstesnuppa på at jeg skal strikke til henne også.

Hva likte du best å strikke av - Alfa eller Eskimo? Eldtejenta sier at Eskimo nupper veldig etter kort tids bruk. Har du noen erfaringer?

Merete sa...

Ælske dæm :D

Annelive sa...

Vottene er bare lekre og jeg vurderer mer og mer om jeg skal prøve meg på disse. Tror da jeg går for alfa siden kanskje eskimo blir for tykt?

Hilsen
Annelive

strikkedilla sa...

Flotte votter. Nydelig mønster

amylin sa...

Du har også dilla, ser jeg. Her har jeg også strikket mange av Bella's Mittens. Jeg strikker i Alaska, som er Garnstudios svar på Alfa. Liker dem bedre i superwash, ja. De er varme og gode, men jeg har enda ikke fått strikket et par til meg selv. Det står på planen, da.

Daria sa...

kjempefine votter,takk for oppskriften:)

Vibekes lille ullne sa...

Disse vottene er så fine! Nå må jeg bare se å få strikket meg et par snart! Ha en fortsatt fin søndag! :)

Anlen sa...

Meir som ei dille, dette her:) Men eg forstår det godt, for vottane er rett og slett lekre!

Unknown sa...

Disse vottene er bare så flotte, lurer på om jeg må handle litt garn i morgen...

Ønsker deg en fin kveld :-)

Nutte sa...

Så flotte de blei :) Har store planer om å lage et par kortere varianter til en venninne ;) Synes ikke det var kjedelig i det hele tatt, jeg.

Tino sa...

Så flotte votter. Jeg hadde også planer om å strikke de, men har foreløpig ikke kommet så langt ;)

Ønsker deg en fin uke, klem :)

Elins Strikkeri sa...

Ja der har du strikka vottene som eg har hatt planer om å strikke ei god stund no, men det kjem alltid noko anna som vert prioritert!! Men har lasta ned mønsteret så det er håp... Dine vart kjempefine, flott at du gir råd om garn så eg får prøve med Alfa eg då. Har sett at det er ein del som har strikka dei i free style men veit ikkje korleis det garnet er. Ha ein god kveld:))

AnitaK sa...

Jauda, her har du bella mittens i fleng, og jeg har ikke en gang fått mitt første par på pinnene...argh... men det skal bli! Selv om jeg har Eskimo liggende til akkurat disse vottene, vet jeg at det finnes Alfa i lageret mitt også.... Ha en flott dag, klem

Fjellrosa sa...

Du er bare KONGE ass.....masse flott, award legges ut til deg i bloggen min straks

Vera sa...

selfølgelig skal du vise dem frem!!! Nydelige votter! Jeg blir skikkelig inspirert men vet ikke når jeg får tid til å strikke noe til meg selv *fnis*

Fidus sa...

Slike holder jeg også på med, har en stk uten tommel ferdig. Kjekke votter å strikke, men det er jeg som er litt treg...

ElisabethA sa...

De vottene så herlig ut, tror jeg må strikke et par slike jeg også. Ser du har brukt både Alfa og Eskimo, og jeg har nå begge deler i garnlageret mitt. Ha en fin kveld videre.

Anonym sa...

Takk for fine sider. Lurte på om du har mønster på vottene Bellas Mitten på norsk. Hilsen dokken@combitel.no