tirsdag 26. januar 2010

Tone M sine havskumsokker

I desember strikket jeg to par av Tone M sine havskumsokker. Fint og enkelt mønster. Mønsteret finner du HER
Disse er strikket i svart, og var egentlig tilegnet meg selv, men før jeg hadde lagt ned pinnene var de allerede okkupert. Koselig at strikketøyet blir satt pris på da, så jeg får strikke et par i en sprek farge til meg selv. De er strikket i perfect.
På dette bildet skimter en såvidt at jeg var så heldig å fikk en "sokkerfot" til jul, så nå blir det enklere å vise frem nystrikkede sokker.

Eieren av disse sokkene har bursdag i dag så jeg kunne ikke blogge disse før i dag. De er rett og slett strikket i raggegarn. En tar det en har når en må hurtigstrikke bursdagsgaver som skal sendes til Canada.
Gratulerer så mye med dagen Lisa.

13 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Flotte sokker,du har strikket.

Sivangj sa...

Kjempe fine sokker du har strikket !!
Ha ei hærlig uke Hanne
Klem fra Siv

Tino sa...

Flotte sokker du har strikket. Og mønsteret er kjempefint, skal prøve om jeg kan få strikket et par selv.
Ha en fin Tirsdag!
Klem T

Monicas sa...

kjemepfine disse sokkene....perfectgarnet liker jeg å strikke med...godt til lesta som vi si her nord..ha en fin dag

Lisa sa...

Sokkene satt som støpt og var kjempefine! :D Tusen, tusen takk, Hannemora! :)

Liv sa...

Flotte sokker!
Jeg har strikket et par av samme sorten, i Sterk. De ble litt slafsete, så jeg har også lyst å strikke et par i Perfect....en gang når jeg får tid;)
Ha ei fortsatt fin uke!

Vera sa...

kjempe fine sokker! Jeg liker dette mønsteret veldig godt :) det kan jo brueks til så mye! Men jeg har ikke hørt før at det heter "havskum" har sett i gamle bøker det heter viftemønster og bølgemønster. Havskum er mye finere navn til et så fint mønster! Sokkene blei så morsomme med disse bølgene på :)

Mariann S sa...

Flotte lestar :)
Ha ei fin veke :)

siwi sa...

Fine sokker dette ja, er nettopp ferdig med Tone m sine skeive sokker, så disse ligger ikke så langt bak i kø hos meg heller !

Rapunsel sa...

Så stilige de ble! Heldig bursdagsbarn!

wims sa...

Herlige sokker. Har selv hatt planer om disse lenge :-)

strikkedilla sa...

Flotte sokker

Engler, ull og lavendel sa...

Flotte sokker du har strikket.