tirsdag 5. januar 2010

Tips i kulden

Når gradestokken viser rund 20 grader er det godt å sitte inne foran ovnen. Om en imidlertid skal ute en tur er det viktig å ikke fryse på ørene. Til jul strikket jeg en lue til pappa. Valget falt på tripp trapp luen (trykk på navnet for å komme til oppskriften). Jeg har hørt at flere har hatt gode erfaringer med å strikke luer i perfect garn fra sandnes, så valget falt på det hos meg også. Jeg brukte vel ca 1,5 nøste perfect i herrelue størrelsen. I følge mottakeren er luen kjempe god. Varm og og kløfri. Dagens tips er derfor tripp trapp lue i perfect. Mønsteret er enkelt og blir veldig dekorativt. Luen så litt liten ut, men den utvider seg etter hodet.
En fornøyd mottaker

8 kommentarer:

Lisbeth sa...

Den ble kjempefin! Husker du hvor mye garn som gikk med av Perfect? Jeg er på jakt etter et godt luemønster og syns at denne luen virker litt spennende å strikke. Er dog usikker på om jeg har nok Perfect.

amylin sa...

Den lua har jeg strikket også. Veldig fin lue!

Britaiskogen sa...

Fin lue dette, takk for et godt tips

Lisbeth sa...

Tusen takk for svar på sprøsmålet mitt.

Elisabeth sa...

Det ser ut til å være en perfekt herrelue, og kløfritt garn er slett ingen ulempe. Jeg har ikke fått prøvd Perfect enda, må kanskje være et nyttårsforsett

Rapunsel sa...

Se der ja, har papsen din fått seg lue!! Den så da riktig god og varm ut.

papps sa...

Huvo e varm den - ha prøva ho i -21 i dag...

Vibekes lille ullne sa...

Godt nytt år Hanne! Fin lue, jeg har strikket den til mannen. Da brukte jeg Abuelita tykk merinoull fra Pickles, det ble også veldig bra! Ha en fin onsdag! :)