torsdag 28. januar 2010

Fargevariasjon

Når jeg er på besøksrunde hos ulike bloggere synes jeg noe av det morsomste er å få farge tips. To plagg med samme mønster kan bli helt forskjellig når en ser de i ulike farger. Jeg blir for eksempel aldri lei av å se på marius genseren og andre tradisjonelle mønster i ulike fargekombinasjoner. I dag har jeg tenkt å vise dere en ny fargevariant av Bellas Mittens. Jeg synes vottene ble helt annerledes når de får denne fargen.

Garnet er alfa også denne gangen. P 5.
Den opprinnelige fargen kommer veldig godt frem på bildet.
Det er virkelig herlig med farger, og jeg takker dere flotte hobbybloggere der ute som er så kreative og gir meg mange gode fargetips.

16 kommentarer:

Hannes hage sa...

Disse vottene er bare så flotte, Hanne! Også så nydelig farge, mønsteret kommer så godt frem. Hadde jeg hatt slike votter, adde det vært mine favoritter. Gode, lange, lune og vakre.

Wenche/chawo sa...

Lekkre votter,og fargen du har brukt i dem var flott.

Johanne Brekkevold sa...

Stilig som vanlig!
Digger de vottene:)

Vera sa...

herlige votter som vanlig :) helt enig med deg at fargen har mye å si ofr hvordan plaget blir. det var nydelig farge for disse :)

Mariann S sa...

Lika so godt dissa vottane.
Og ja, ulike fargar gir veldig ulike resultat :)
Og bra er det, for enkelte ting er veldig kjekt å strikke masse av, då er det kjekt å variere med fargar.

Britaiskogen sa...

Hei, jeg har noe Alfagarn liggende. 1,5 nøste. Er det nok garn til slike votter tro? Kan selvfølgelig strikke de litt kortere. Hvor mye garn brukte du?

smarie sa...

Kjempeflotte votter;o) Nydelig farge. Ha en flott torsdagskveld.

Fjellrosa sa...

Kjempeflotte!!!!!!!!! Jeg skal og prøve meg på disse , men må vente til mandag...for da er det 1ste feb..TOpp til Tå along you know!!!

Charlotte sa...

OI! Dæm va kjæmpefin i rosa da! D ha æ alljder tryddj! Bruke dæm du strekka t mæ flitti æ ja, e så gla i dæm :-)
Kanskje du har løst t å strekk et par t? :-) hihi!

Charlotte sa...

Æ har by the way laga mæ ny blogg! :-)

Tino sa...

Flotte votter, disse var i en nydelig farge.
Husker spseielt fra sokkealongen at resultatene ble veldig forskjellig utifra farger.
Ønsker deg en riktig fin helg!
Klem T

Fru Keilegavlen sa...

Nydelege vottar i nydeleg farge!! Ha ei fin helg.

Elisabeth sa...

Kjempefine Bellavotter, og de var herlige i en klar farge! Ha en fin søndag!

Felisi sa...

Nydelige votter! De ble virkelig lekre i den fargen.

Anonym sa...

Så mange fine votter!

Hanne sa...

De ble kjempefine i denne lyngfargen!