søndag 3. januar 2010

Tovede sommerminner

Litt merkelig er det å vise frem disse bildene nå med tanke på at bakken nå er dekket i silkehvit snø og ikke i gress som bildene viser. Jeg begynte med julegavene tidlig i fjor skjønner dere. I hvert fall trodde jeg det selv. Sommeren var akkurat påbegyn da disse gavene ble ferdige. Allikevel ble det hektisk mot slutten. Etter januar skal jeg begynne på dette årets julegaver. I år har jeg dedikert januaren til ego strikking, også har jeg en stor skoleoppgave som skal levers på februar, så jeg har nok å gjøre. Disse vinveskene er strikket i eskimogarn, likeså er vottene det. Oppskriftene er hentet fra dalegarn nr 214 Interiør


Enkelt strikk og fin gave, synes jeg da. Så en diskusjon på hobbyboden at ikke alle likte disse vinveskene, men det er jo som med alt annet; smak og behag. Om gaven skal være ekstra stor kan en putte en vinflaske oppi.

18 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så flotte sommerlige bilder, av flotte vinterlige gaver. Vinposer er flott, synes nå jeg.

LindaE sa...

Hei! Koseleg å sjå litt sommarbilde- og stilige vinposar! Du lagar utruleg mykje fint! Og tusen takk for dei fine kommentarane du legg igjen i bloggen min!

Wenche/chawo sa...

Så flotte vinvesker og votter ,du har laget.

Lisbeth sa...

Godt nytt år!
Deilig å lese at flere enn meg skal ha litt egostrikking i januar. Jeg skal kose meg med å lage julegaver utover året jeg også. Jeg har trodd at folk ikke vil ha hjemmelagde julegaver, men det har jeg fått avkreftet denne jula. Så nå må jeg planlegge neste jul bedre så jeg slipper stresset på høsten.
Du har så mye lekre ting i bloggen din. Jeg liker så godt den Shalomvesten. Har sett på den flere ganger.

Rapunsel sa...

Er kjempefine gaver!!
Hilsen lykkelig eier av en tova vinveske ;D

Anonym sa...

Ego strikking hører også hjemme resten av året og.
Mitt første bud er at projektet skal være GØY ( det er jo hobby og ikke arbeid, ikke sant).
Dernest at det skal kunne BRUKES!Det ultimale kompliment for strikkede ting er å bli SLITT I FILLER!!!! :). Da blir jeg glad da!
ingridm

Elisabeth sa...

Jeg er vel en av dem som personlig ikke har sansen for vinvesker, men fargene du har brukt er jo flotte. Likte vottene med hjerte kjempegodt! Egostrikking høres deilig ut...

Hanne sa...

Jeg syns i hvert fall det er kjekt å ha noe staselig å bære vinen i. Jeg fikk en slik veske i gave fra mannen min for noen år siden, han hadde kjøpt den på husflidsmesse (som han elsker å handle på).

Dine var kjempefine. Deilige og flotte votter også!

Ann Karin sa...

Gått nyttår!! Wow.. For nogen fine vinvesker og votter. Nyyyyyydelige farge. Elske lilla eg vettdu. : ))
Må og legga til at sokkane i forje innlegg va og knall fine.
Ønske deg ei fin ny uke.

Hobbydama sa...

Synes vinposene var veldig fine, det er som du sier smak og behag.
Fin blogg du har:)

Johanne Brekkevold sa...

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn vinpose ja, er jo en hyggelig måte å ta med seg vin på besøk;)

Elins Strikkeri sa...

Synest vinveskene og vottene var flotte eg!! Koselige sommerbilder som minner oss på kva vi har å sjå fram til:))

Kelsina sa...

Ikke dumt å se sommerbilder nå. Gir håp om varmere tider.
Nydelige votter - de likte jeg veldig godt.
Vinveskene var en god ide til gave med flaske inni.

Tino sa...

Flott vinveske og votter, og det må jo være ypperlige gaver.
Herlige sommerbilder, jeg begynner å lengte etter vår og sommer.

Ha en fin uke1 Klem Tino :)

Felisi sa...

Godt nyttår!

Deilig å se litt grønt gress istedet for bare snø :)
Fine julegaver du ga bort!
I år skal jeg også prøve (merk forbeholdet) å begynne tidlig med julegavene, strikkede som kjøpte. Hater stresset i desember...

cille sa...

Godt nytt år! Så mye fint du har tryllet fram siden sist! Lilla votter er bare helt meg, nydelig!

Inger sa...

Flotte ting du har strikket, og det var så herlig å se sommerbilder :)

Margrethe sa...

Sommerbilder var litt rart nå, ja :) Hos oss er det enda jul og treet med den fine kulen jeg fikk av deg, står til over helgen. Da forsvinner en familie til Oslo og en datter til USA, så da er det råd og få ryddet litt.