søndag 31. januar 2010

Vottemania

Votter er nok mitt favorittstrikk. Spesielt prinsessevotter. Da får fantasien løpe fritt, og det går fort unna. Det er også kjekt å få brukt opp restegarn til votter. Disse parene har vært ferdig en stund nå. Til jul fikk jeg en haug med garn fra mine søte bonus "tantebarn". Det må jeg gjengjelde med å sende dem noen par med votter.
Da mamma så dette paret og jeg spurte om hun kunne se hva det gule skulle forestille fikk jeg dette til svar: Tårn??? Neineinei. Ikke tårn. Det skal forestille kroner. Prinsesser må ha prinsessekroner på vottene sine vet dere.
Dette paret ble i grunnen mislykket. Årsaken til det så jeg da de skulle toves. Stripene er strikket i forskjellige farger. Sånn går det når en strikker i mørket. Ikke til å anbefale. Jeg trøster meg med at det får bli hjemmevotter til en liten prinsesse. Votter er jo til for å brukes, og disse kan jo brukes til ordentlig grovt arbeid.

22 kommentarer:

Niko sa...

De øverste vottene er artig.
Baktussjerfet er råstilig.

strikkedilla sa...

Kjempefine votter. Godt å få brukt litt garn og

Ann Karin sa...

Heisann!! Takk for hilsen i bloggen min. Fine votter. Fargeforskjell i stripene fordi du har strikket i mørket. Phuuuu... Nå fekk du meg til å huske dengang eg strikka sokker i mangen forskjellige reste grønn farger. Eg såg ikke fargeforskjellen før eg la dei ved siden av hverandre og skulle ta bilde. Då hadde eg festa ALLE trådar og alt.
Vett du ka?? Dei sokkene der,dei bruge eg knall møye. Å du ser gått at grønnfargane e forskjellige.: ))
Ønske deg ein fine søndag.
Klem.

Vera sa...

Votter må man ha, ja :) og de med kroner er stilige :) og med striper også.

Rapunsel sa...

Jeg så det var kroner altså!!!!
De ble kjempefine! like striper ulike striper .. det spiller da ingen rolle. Tipper de er like varme for det;) Og er det ikke moderne med misfit nå da?

reSIRIkulert sa...

Ingenting er vel mislykka om det går an å bruka det...? Tykkjer det vart flott!
Siri

Hygge-Strik sa...

Smukke vanter i dejlige farver og så er det godt at få brugt sit garn :-)

Charlotte sa...

Kjæmpesøte votta :-)

gyldenkron sa...

Herlige votter. Gjrø ikke noe om de ikke er helt like, vi er nå ikke helt like på begge siden vi heller ;)

Tino sa...

Så flotte votter du lager. Tenker det er noen småprinsesser som blir fornøyd.

Ha en fin Søndag!
Klem T

KRØLLEMIKKEL sa...

Mange flotte votter. Jeg synes det er morsomt helt til jeg kommer til tommelen, da føler jeg at jeg har 10 tommeltotter :-)

Helen Brekke sa...

Eg synest dei var kjempetøffe uansett! Har faktisk kommet over hansker som har neglelakk og ringer på seg, så eg trur eg må strikke slike.

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflotte vottar!! Gode og varme.

minon sa...

Kjempesøte votter du har strikket. Det gjør ikke noe om du har forskjellig stripe på vottene. Det er bare sjarmerende!
Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

amylin sa...

Søte votter!

Engler, ull og lavendel sa...

Flotte votter, gjør jo ikke noe at det er litt forskjellige. Varme og gode er dem nå uansett.

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig fine votter:))

Nora sa...

Kjempesøte prinsessevotter, og et par "arbeidsvotter" må man også ha :)

Det ligger en award til deg i bloggen min.

duBedåre sa...

Så utrolig søte prinsessevotter!! Ingen tvil om at det er en ekte prinsessekrone på dem! (o:

Margrethe sa...

Så søte votter. Tenker tantbarnet ditt blir glad for disse.

Hannes hage sa...

Jeg elsker prinsessevottene dine. Tårn? Hah, nei, alle kan da se at det er ekte prinsessekroner!

Marianne sa...

Hei!
Så med en gang at det var prinsessekroner på de vottene!
Takk for titten hos deg!