fredag 1. januar 2010

En Crazy pink start på det nye året.

GODT NYTT ÅR til alle dere blogglesere. Må 2010 bli et godt hobbyår. Tusen takk for alle de fantastiske og inspirerende blogginnleggene dere bloggere har produsert i 2009. Jeg vil også takke dere for at dere er innom bloggen min, og alle de koselige kommentarene dere legger igjen. Det betyr utrolig mye for meg, og jeg blir både rørt og smigret.

Jeg starter dette året med brask og bram, og viser frem noen sokker jeg ga bort til jul i året som var. Ja, tenk nå er faktsik 2009 et avsluttet kapittel. Små prinsesser må jo få prinsessesokker av tante til jul, eller i hvert fall i den store prinsessefargen ROSA.

Disse strikket jeg til mitt søte fadderbarn Oda på 6år. Mønsteret er egenkomponert.

Dette paret er virkelig crazy pink, men det må til hos en tøff fireåring, som bare vil ha rosa som sin farge når vi spiller bilbingo. De mørke stripene er lilla, men det kommer litt dårlig frem på bildet. Mønsteret på disse ble til underveis i strikkingen, altså helt på feelingen.


Disse kaninsokkene er strikket etter et PT mønster ifra heftet med selbuinspirerte mønster.
Alle sokkene er strikket i pt5 sport superwash.

16 kommentarer:

Rapunsel sa...

Godt nyttår!!
Tre herlige par sokker som falt i smak hos mottakerene. Både kattesokkene og kaninsokkene er allerede klare for vask!

Beate sa...

Godt nytt år! For noen utrolig herlige rosa sokker du har strikket :)

Unknown sa...

Så mye flott du hadde strikket til jul..., likte godt de rosa sokkene med fjes på!

ønsker deg et godt og kreativt nytt år...

Nora sa...

Herlige rosa sokker! Regner med at mottakerne ble strålende fornøyd.

Godt nytt år!

Ruth sa...

Så fine sokkar! Klart små prinsesser må ha rosa sokker! Vil få ynskje deg godt nytt år!

Mariann S sa...

rtige sokkar du har strikka :)
Ønsker deg ett Riktig Godt Nytt År :)
Vi sees nok både på Hobbyboden og i bleggverdenen :)

Lisbeth Bula sa...

Nydelige sokker! Både de egenkomponerte og de andre! Takk for blog hilsen hos meg. Ha et godt nyttår du også :-)

Siddis back home sa...

Godt Nyttår! Flotte rosa sokker!

Fjellrosa sa...

Godt Nytt år til deg også!!!

Judith sa...

Ønsker deg også et godt nytt hobbyår :-)

Torunn sa...

Godt Nyttår til deg!
Nydelige ting du har laget, og så flink du er å lage etter eget hode :) Blir gøy å følge deg i 2010 også!

medina sa...

Jeg likte godt de siste sokkene. Har mønsteret, så jeg klarer vel ikke å dy meg:) Godt Nyttår!

Elins Strikkeri sa...

Kjempefine labber, synest dei var flotte alle para!! Tipper dei var populære hos mottakarane:))

wims sa...

Mange herlig sokker her. Knall søte:-)

Snuppesnella sa...

Åååå så fine sokker du har strikket ! Gøy med fjes på tuppen !

Ha et flott hobbyår !

Hilde S. sa...

Godt nytt år, Hanne!
Så utrolig flotte julegaver, ingenting kan måle seg med hjemmelagede gaver, ligger litt ekstra omtanke i det synes no jeg :)