torsdag 17. juni 2010

Prinesessekjole

Som mange av dere, om ikke alle, har fått med dere har jeg vært så heldig å fått meg enda et fadderbarn. Prinsesser må jo pyntes i kjoler, og allerede på april var jeg ferdig med dåpsgaven til lille Olava. Nå er skjønnheten døpt, og kjolen kan vises frem. Oppskriften er hentet fra SandnesGarn sitt hefte "det første året". Kjolen er strikket i miniduett. Jeg tror jeg brukte tre nøster pluss noen få cm fra nøste fire. Størrelsen på kjolen er ett år så den lille frøkenen har nok denne kjolen en stund.


Fargen på kjolen kommer ganske godt frem på bildet. Den er gammelrosa. Knappene er søte hjerteknapper. Skulle nesten tro de var laget til det garnet for fargen passet utrolig godt.

34 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

NYDELIG kjole til fadderbarnet, sikker på at den vakte begeistring hos foreldrene:))

Lunamon sa...

Så søt den var, takk for hilsen i bloggen min. Ha en flott dag videre.

Daria sa...

knall fin,du er så flink hanne,den havnet på min to do liste:)

GURO sa...

så utrolig nydelig kjole.. sukk men har ingen å strikke til her...

Hanne sa...

Åh, for en bedårende kjole. Kjempesøt!

Ang steiking av sveler - jeg har ei takke jeg arvet etter mormor, men jeg foretrekker faktisk stekepanne når jeg steker sveler. Jeg syns det blir mye os ellers.

Ha en fin, fin dag!

Pludrehanneklem

Tove sin strikkeside sa...

nydelig kjole. den er heldig som får den på.

June sa...

Nydelig Hanne!

Siren sa...

AH - guri for en skjønn kjole:):):)

Vilma sa...

Nydelig Hanne , der er mange gode ting i det hefte du omtaler :-)

Linda sa...

Nydelig!

Unknown sa...

Nydelig kjole. Hun er heldig :-)

Monstermønster sa...

Den er nusselig! Så den i heftet og har den høyt på lista over ting jeg har lyst til å lage en gang...

Silje sa...

NYDELIG!!!

elin65 sa...

Jeg strikker på den samme kjolen, men har brukt mer garn enn det stod i oppskriften, så jeg måtte kjøpe mer. Kjolen er kjempefin.

Hanne sa...

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min :)
God helg!
Pludrehanneklem

Hønehuset sa...

Helledussan så nydelig! Og rosa er jo en slager!

Fidus sa...

Nydelig kjole og herlig farge! Og rosagenet hos disse små jentene, det trenger seg frem uansett, så fargen er et sikkert valg!

strikkedilla sa...

Du så skjønn. Nydelig kjole.

Mette sa...

Åh, så søt den var!

Rapunsel sa...

Kjolen var helt nydelig Hanne!

siwi sa...

Kjempesøt! Flott mønster, knappene passet jo superdupert i fargen :)

Brit Strikkenerd sa...

Heldig lille pike som har fått deg som fadder- regner med at det kommer flere prinsessekjoler dalende til henne:)

Vera sa...

Nydelig kjole, Hanne! Heldige snuppa som får den :)

Siri @ Strikk og tøys sa...

Kjempefin kjole! Og det er er morsomt er at jeg så akkurat samme kjolen hos en venninne i går, som hun hadde strikket selv :-)

Har satt den på listen min over "to do". Den begynner bli lang, den listen...

amylin sa...

Oj, for en søt og herlig kjole!

Hege81 sa...

Så nydelig kjole! <3
Og for et flott sjal i innlegget under :)

Ha en fin mandag :)

Hobbymegher sa...

Denne ble bare heeelt nydelig skjønn! Søte knapper du har brukt. :)

Siri @ Strikk og tøys sa...

Takk for at du vil være med på min give away :-)

Hannes hage sa...

Hellandussen, så nuddelig!

Margrethe sa...

så søt :) Heldig er hun som får en hjemmestrikket kjole.

nragnhild sa...

Så moro! Og kjolen er jo så søøøt! :) Driver med den samme sjøl, i størrelse ett år, og faktisk også til fadderbarnet mitt! :)

Anlen sa...

Denne er veldig flott! Heldige tantebarn som har deg til å levere strikkaplagg:) Nydeleg!

Monai sa...

Så søt kjole!

Tina sa...

Vakker kjole! :-)